چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

درِ ورودی مسجد تاریخی سید محمدیه نایین در استان اصفهان متعلق به دوره صفویه در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

درِ ورودی مسجد سید محمدیه نایین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود مدنیان، رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین روز چهارشنبه ۱۹ شهریور گفت: این در نفیس و تزیینیِ منبت کاری شده، قدمتی ۴۰۰ ساله و مربوط به دوره صفویه دارد. برای ساخت این اثر چوبی از هنر معرق و مشبک تزیینی با نقوش گیاهی و هندسی استفاده شده است. درِ این مسجد به شماره ۱۶۰۸ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مسجد تاریخی سید محمدیه نایین از قدیمی‌ترین مساجد منطقه و حتی ایران است که در محله پادرخت محمدیه با فاصله ۲۰۰ متری از مرکز محمدیه قرار دارد. بنای آن به دوره صفویه بازمی گردد و از ویژگی‌های آن وجود گنبدی زیبا و در منبت کاری شده است.

مدنیان افزود: این در تاریخی در سال ۱۳۹۳ به سرقت رفته بود که با پیگیری‌ها این اداره و یگان حفاظت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۴ کشف شد. محله تاریخی محمدیه یکی از مهم‌ترین بافت‌های تاریخی شهرستان نایین محسوب می‌شود و دارای آثار تاریخی ارزشمند همچون قلعه تاریخی، آب‌انبار، حسینه، مساجد تاریخی، ساباط‌ها و یخچال تاریخی است.

شهرستان نایین با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که ۹۶ اثر آنها به ثبت ملی رسیده است در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

کد خبر 547709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha