چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

شترمرغ پرنده‌ای پرسود است که پرورش آن در خراسان جنوبی از مدتی پیش رونق گرفته اما این روزها درگیر مشکلات بسیاری شده است.

شترمرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشکل تولیدکنندگان، تنها گرانی دان نیست در حالی که شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز هستیم اما شترمرغ‌داران از نخریدن گوشت این پرنده حتی با کمترین قیمت گلایه‌مندند.

یک تولیدکننده شترمرغ گفت: امسال در این صنعت مشکلاتی همچون نبود سویا و افزایش سه‌برابری قیمت نهاده‌های دامی به وجود آمده است. در حالی که گوشت شترمرغ زنده پارسال کیلویی حدود ۳۸ هزار تومان بوده است، اما امسال با قیمت ۲۵ هزار تومان مشتری‌ای وجود ندارد. قیمت تخم شترمرغ نیز با کاهش ۵۰ درصدی از ۳۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث اعتباراتی که به واردات اختصاص پیدا می‌کند نیازبه بازنگری احساس می‌شود. تخصیص ارزهای دولتی برای واردات اجناس و محموله‌هایی که کشور نیازی به آنها ندارد نگران‌کننده است و برای حل مشکل در این حوزه نگاهی استانی لازم است.

محمود اشرفی معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان نمی‌تواند میزان نهاده مورد نیاز پرورش دهندگان شترمرغ را در استان تامین کند و در این حوزه با توجه به مشکلات در کشور و تحریم‌هایی که وجود دارد با کمبود نهاده مواجه هستیم. بر این اساس میزان سهمیه نهاده‌ای که به استان تعلق می‌گیرد بین پرورش‌دهندگان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک کشتارگاه در حال کار است و یک کشتارگاه دیگر به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید که امید است با به بهره‌برداری رسیدن این کشتارگاه بخشی از مشکلات شترمرغ‌داران حل شود.

کد خبر 547697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha