چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیجار مشارکت دارند.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر ورمقانی فرماندار بیجار گفت: ۱۱۲ شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آرای مردم را در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری می‌کنند و در هر شعبه بین ۱۵ تا ۱۹ نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی حضور دارند.

وی اضافه کرد: از این ۱۱۲ شعبه اخذ رای، ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ صندوق نیز سیار پیش‌بینی شده است و واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه ۴۱ صندوق اخذ رای شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است، افزود: تنها مرجع رسمی اعلام نتایج انتخابات، فرمانداری است که آن هم بعد از جمع بندی تمام آرا و ثبت نهایی نتیجه و تایید سلامت انتخابات توسط هیأت نظارت شورای نگهبان به اطلاع مردم خواهد رسید.

ورمقانی یادآور شد: صندوق‌های رای‌گیری در پایان زمان اعلامی در همان محل، بازگشایی و شمارش رسمی آرا با حضور نیروهای انتظامی، بازرسان هیات اجرایی و ناظران شورای نگهبان آغاز و سپس بصورت الکترونیکی ثبت می‌شود که در وزارت کشور به صورت آنلاین و همزمان قابل مشاهده است.

وی به ثبت‌نام بیش از ۵۰ نفر برای تصدی نمایندگی مجلس در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار اشاره کرد و گفت: اگر ۱۰۰ درصد این افراد برای رقابت در انتخابات تایید صلاحیت می‌شدند در مجموع رای‌گیری، هیچ یک از کاندیداها نمی‌توانستند حد نصاب آرا را بدست آورند.

قرار بود دور دوم انتخابات مجلس ۲۹ فروردین برگزار شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد. بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای به دور دوم راه یافتند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

کد خبر 547680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha