سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

نواک جوکوویچ در کمال ناباوری به دلیل انجام یک حرکت ناشیانه ورزشی بخت قهرمانی اش را در اپن ۲۵۰ هزار دلاری آمریکا از دست داد.

نوواك جوكوويچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی  اسپورت، امسال می‌توانست بهترین سال حرفه‌ای مرد شماره یک تنیس جهان باشد اما سال ۲۰۲۰ به گونه‌ای برای نواک جوکوویچ پیش رفته که شاید بد نباشد به او پیشنهاد کرد تا پایان سال در خانه بماند بلکه از "نحسی" آن در امان بماند.

تنیس‌باز صرب در حالی وارد دور چهارم اوپن آمریکا شد که در سال ۲۰۲۰ رنگ شکست را ندیده است. گرچه تعطیلی مسابقات موجب شد او نتواند به رکورد راجر فدرر (طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در رده‌بندی جهانی) نزدیک شود، ولی جوکوویچ در ۲۶ مسابقه شکست‌ناپذیر باقی مانده بود و در غیاب راجر فدرر و رافائل نادال بخت بسیار بالایی برای کسب هجدهمین گرنداسلم خود داشت.

او در مسترز سین‌سیناتی هم قهرمان شد تا تبدیل به تنها بازیکن تاریخ شود که در هر ۹ مسترز ۱۰۰۰ امتیازی قهرمان شده و دست‌کم جام قهرمانی هریک از آن‌ها را دو بار بالای سر برده است.

  

عملکرد درخشان جوکوویچ تا دور چهارم اوپن آمریکا هم ادامه داشت اما در امتیاز ۵-۶ ست اول مقابل پابلو کارنرو بوستا، جوکوویچ گیم سرویس خود را از دست داد و در خشمی آنی توپی را از جیبش بیرون آورد و با راکت به آن کوبید؛ از بخت بد او توپ به گردن یکی از داوران خط خورد و مسابقه متوقف شد.

جوکوویچ هفت دقیقه تلاش کرد تا با صحبت مسئولان تورنمنت را قانع کند ولی ناکام ماند و از مسابقات کنار گذاشته شد.

به این ترتیب جوکوویچ یکی از آسان‌ترین قهرمانی‌هایی را که می‌توانست بدست آورد، به "بچه‌گانه‌ترین" شکل ممکن از دست داد.

جوکوویچ به طور غیر عمد توپ را به یکی از داوران خط کوبید و از مسابقات اخراج شد. منبع رویترز
 

این خبر با استقبال هواداران راجر فدرر و رافائل نادال در شبکه‌های مجازی روبرو شد. آن‌ها حالا می‌توانند دست‌کم برای مدتی کوتاه آسوده باشند که جوکوویچ با ۱۷ قهرمانی در گرنداسلم‌ به فدرر (۲۰ گرنداسلم) و نادال (۱۹ گرنداسلم) نمی‌رسد.

حذف جوکوویچ همچنین به معنای این است که پس از ۶ سال (مارین چیلیچ در اوپن آمریکا ۲۰۱۴) یک قهرمان جدید گرنداسلم خواهیم داشت.

برای اینکه بهتر متوجه شوید حذف جوکوویچ چه معنایی برای بازیکنان جوان دارد، کافی است بدانید که پس از استن واورینکا در اوپن آمریکای ۲۰۱۶، تمامی گرنداسلم‌ها به فدرر، نادال و جوکوویچ رسیده است.

اما بد شانسی "صربیناتور" در سال ۲۰۲۰ محدود به اتفاقی که در نیویورک افتاد، نمی‌شود.

  • فاجعه آدریا

پس از متوقف شدن مسابقات تنیس به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، نواک جوکوویچ گفت می‌خواهد تنیس را زنده نگه دارد و مسابقات نمایشی آدریا را در بالکان راه انداخت.

مسابقات در صربستان و کرواسی برگزار شد. در دور اول مسابقات ۴ هزارنفر حاضر شدند و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کنار هم نشستند. تنیس‌بازها هم با یکدیگر فوتبال و بسکتبال بازی کردند.

تا این جای قصه شیرین بود اما وقتی تلخ شد که مشخص شد گریگور دیمیتروف، برنا چوریچ، ویکتور ترویسکی و خود جوکوویچ و همسرش به کرونا مبتلا شده‌اند.

جوکوویچ مجبور به عذرخواهی شد و گفت "تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده" اما بعد پذیرفت که برگزاری این تورنمنت "کمی زود" بود.

این تمام جنجال‌های کرونایی جوکوویچ نبود. او متهم شد که مخالف واکسن کرونا است هرچند که بعد خودش این موضوع را رد کرد.

وی همچنین در یک گفت وگوی اینستاگرامی گفت احساس مثبت می‌تواند با تغییر ساختار مولکولی، آب آلوده را تصفیه کند؛ گفته‌ای که با انتقادهای زیادی روبرو شد و تنیس‌باز ۳۳ ساله متهم شد بدون توجه به شواهد علمی، حرف می‌زند.

  • اتحادیه جدید

هنوز طعم قهرمانی در مسترز سین‌سیناتی زیر زبان نواک جوکوویچ بود که او در آستانه اوپن فرانسه اعلام کرد از مدیریت ای‌تی‌پی (اتحادیه حرفه‌ای تنیس) ناراضی است و می‌خواهد برای "افزایش قدرت بازیکنان" اتحادیه‌ای جدید تاسیس کند.

او و واسک پاسپیسیل، تنیس‌باز کانادایی، سکان هدایت هفتاد بازیکن دیگر را به دست گرفتند اما کشتی اتحادیه جدید هنوز حرکت نکرده به گل نشست. راجر فدرر و رافائل نادال، دو غول تنیس جهان مخالفت خود را با تشکیل اتحادیه جدید اعلام کردند و گفتند که با توجه به مشکلاتی که کرونا برای همه ایجاد کرده است، زمان مناسبی برای این کار نیست.
راجر فدرر و رافائل نادال، پرافتخارترین مردان تنیس جهان از تصمیم جوکوویچ در مورد ایجاد اتحادیه جدید حمایت نکردند.

راجر فدرر و رافائل نادال، پرافتخارترین مردان تنیس جهان از تصمیم جوکوویچ در مورد ایجاد اتحادیه جدید حمایت نکردند

اندی ماری، مرد شماره یک پیشین تنیس جهان نیز از این تصمیم انتقاد کرد و گفت چرا هیچ تنیس‌باز زنی در بین این افراد وجود ندارد.

شاید بتوان گفت تنها چیزی که می‌تواند بد شانسی‌های سال ۲۰۲۰ را از ذهن جوکوویچ پاک کند، قهرمانی در تنها گرنداسلم باقیمانده این سال است؛ رولان گاروس که به دلیل شیوع کرونا نه در زمان معمول که پس از اوپن آمریکا برگزار می‌شود.

به بیان دیگر او باید "غیرممکن‌ترین ماموریت ممکن" در دنیای تنیس را انجام دهد. مدتی قبل شماری از تنیس‌بازهای مطرح جهان با این سوال مواجه شدند که سخت‌ترین کار ممکن در این ورزش چیست؛ پاسخ همگی یکسان بود: "شکست دادن رافائل نادال در اوپن فرانسه. "

قهرمان ۱۴ دوره این مسابقات به خودش زحمت حضور در مسترز سین‌سیناتی و اوپن آمریکا (هر دو روی هارد کورت) را نداد تا روی زمین‌های رسی بازی کند و کماکان به بازیکنی اجازه ندهد در قلمرو او خودنمایی کند.

کد خبر 547490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha