سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۹۱۲ کنتور هوشمند از نوع ام.دی.ام در این حوزه نصب شده است.

کنتور هوشمند برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عادل کاظمی تعداد مشترکان دیماندی برق تبریز را ۹ هزار مشترک اعلام و اضافه کرد: در ۳ سال گذشته نیز بیش از ۴۶۰۰ مشترک دیماندی به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند.

وی اظهار کرد: از طریق کنتورهای فهام و سیم‌کارت‌های متصل به آن‌ها، اطلاعات مصرفی مشترکان هر ۱۵ دقیقه و به صورت آنلاین رصد و کنترل می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال تمامی مشترکان دیماندی را به کنتور هوشمند مجهز کنیم.

کاظمی با اشاره به این‌که کنتورهای فهام کنتورهای هوشمند هستند و برنامه‌ تعویض کنتورهای مشترکان با کنتور فهام در راستای هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری انجام می‌گیرد ادامه داد: ۴۶۳۰ دستگاه معادل ۹۴.۳ درصد از کل کنتورهای فهام منصوبه آنلاین هستند و اطلاعات را به صورت مستمر دریافت و ارسال می‌کنند.

وی با بیان این‌که ۴۴۴۱ دستگاه از کنتورهای فهام منصوبه دارای قابلیت قرائت آنلاین هستند گفت: منظور از قرائت آنلاین آن نوع قابلیتی است که در طول یک روز امکان صدور صورت‌حساب از طریق ام.دی.ام را دارا باشد و ۹۰ درصد کنتورهای منصوبه این ویژگی را دارند.

کاظمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش کنتورهای فهام در خرداد سال ۹۹ افزود: در این مرکز اطلاعاتی چون جریان، ولتاژ و ضریب بار به صورت سوابق ذخیره و رصد می‌شود و این مرکز قادر است در صورت لزوم دستور قطع و وصل و تنظیمات کنتور را از راه دور انجام دهد.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این مرکز پایش طرح‌های پاسخگویی بار طی ایام پیک سال است و می‌توان به صورت آنلاین، میزان مصرف مشتریان سنگین و پرمصرف را رصد کرد و اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از آن‌ها به ‌دست آورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در حوزه‌ کاری این شرکت زندگی می‌کنند گفت: برق تبریز یک میلیون و ۱۲ هزار و ۷۳۰ مشترک شهری و روستایی دارد.

کد خبر 547439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha