مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین در استان مرکزی ۴۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دارویی بدهی دارد و این دانشکده در تامین دارو و تجهیزات با مشکلاتی مواجه است.

دانشکده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نماینده مردم خمین در مجلس سه‌شنبه ۱۸ شهریور در خصوص نشست خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای پرداخت کارانه پزشکان و نیروی انسانی دانشکده علوم پزشکی خمین که ۱۲ ماه عقب افتاده نیز ۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

علیرضا نظری به تعیین تکلیف نکردن بیمارستان دوم ۱۰۰ تخت خوابی در حال ساخت در خمین اشاره و بیان کرد: براساس افق درمان در سال ۱۴۰۴ این شهرستان باید ۲۰۱ تخت در بخش دولتی و ۶۰ تخت در بخش خصوص داشته باشد.

وی اظهار کرد: نبود دستگاه پی سی آر در بیمارستان این شهرستان و ارسال نمونه‌های آزمایشی کرونا به اراک، نبود دستگاه بیومتری چشم پزشکی و ارجاع بیماران به شهرهای دیگر، فرسودگی دستگاه ام آر آی و کیفیت پایین این دستگاه و نبود دستگاه نمایش اندازه ترکیبات شیمیایی خون (اتوآنالایزر بیوشیمی) از جمله مشکلات دانشکده علوم پزشکی خمین است  که در نشست با وزیر بهداشت مطرح و پیگیری شد.

نماینده مردم خمین اضافه کرد: ۵۰۰ دانشجو در پنج رشته در دانشکده علوم پزشکی خمین مشغول به تحصیل هستند، این دانشکده با  روند روبه رشد پذیرش دانشجو مواجه است در حالیکه  زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش، دانشجویی و فرهنگی نظیر  خوابگاه دانشجویی، سالن ورزشی، سالن چند منظوره الکترونیک جهت برگزاری آزمون‌های مجازی  و نیز سلف سرویس دانشجویی در این دانشکده وجود ندارد.

نظری یادآور شد: با قرار گرفتن خمین در لیست مناطق کمتر توسعه یافته، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای کمک به تحقق برنامه‌های دولت برای ارتقای بهداشت و درمان شهرستان، در سال ۱۳۹۵ با استقلال دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی موافقت کرد.

وی گفت: در طی همین مدت کوتاه از زمان تاسیس این دانشکده، زیرساخت‌های لازم و ضروری برای استقلال دانشکده به خوبی تحقق پیدا کرده است و در این راستا به دلیل محدودیت‌های منابع و نوسانات ارز، جذب و ماندگاری پزشکان متخصص و سایر اعضای هیات علمی توانمند در این دانشکده با برخی محدودیت‌های مواجه است.

نظری افزود: ارتقای دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به دانشگاه با توجه به در خواست مردم زادگاه امام راحل، شکل گیری سه دانشکده مستقل و وجود زیرساخت‌های لازم در دانشکده علوم پزشکی از وزیر بهداشت مطالبه شد.

نماینده مردم خمین ادامه داد:پس از سپری شدن مراحل اداری مجوز ۲ رشته کارشناسی پیوسته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و فن آوری اطلاعات سلامت در شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی برای دانشکده علوم پزشکی خمین گرفته شد و  در فراخوان هیات علمی وزارت بهداشت نیز اساتید مورد نیاز این رشته‌ها اعلام شده که به زودی کار خود را آغاز می‌کنند.

وی اظهار داشت: بیمارستان دوم خمین که تنها بیمارستان‌درحال ساخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان است و تا کنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قراردادی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال با وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار این بیمارستان منعقد شده است و   در لیست پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری پویش راه سلامت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ قرار دارد.  

نظری به موقعیت جغرافیایی خمین و آمار بالای تصادفات در این شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل نبود تجهیزات مورد نیاز اعمال جراحی مغز و اعصاب در تنها بیمارستان خمین، بیماران ترومای سر(ضربه به سر) به مرکز استان اعزام می‌شوند. همچنین در سه ماهه اول سال حدود ۵۵ اعزام بیماران نیازمند به جراحی مغز واعصاب صورت گرفته که علاوه بر ایجاد هزینه موجب نارضایتی مردم خمین شده که  خرید وسایل و تجهیزات مربوطه در نشست با وزیر بهداشت پیگیری شد.

نماینده مردم خمین به اقدام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین برای راه اندازی رشته های کارشناسی پیوسته پرستاری و بهداشت عمومی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: زیرساخت‌ها، تجهیزات، اعضای هیات علمی برای پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در دانشگاه آزاد این شهرستان تامین شده  که تصویب و اختصاص دانشجو به آنها در نشست با وزیر بهداشت مطرح و پیگیری شد.

کد خبر 547403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha