مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

ظرفیت اسمی پرورش شترمرغ در استان مرکزی به دلیل راه‌اندازی واحدهای جدید در سال جاری به ۳۸ هزار و ۵۰۰ قطعه افزایش یافت.

شتر مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ظرفیت ۳۸ هزار قطعه پرورش شتر مرغ در استان مرکزی وجود داشت که با بهره برداری از واحد ۵۰۰ قطعه‌ای شهرستان فراهان در هفته دولت، ظرفیت پرورش این محصول در استان روند افزایشی یافته‌است.

واحد پرورش شتر مرغ شهرستان فراهان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در شهرستان فراهان به بهره برداری رسید که با بهره‌برداری از این طرح برای ۶ نفر از جوانان استان اشتغال‌زایی شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در همین رابطه از بهره‌برداری از درمانگاه و مرکز واکسیناسیون دامپزشکی شهرستان کمیجان همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبرداد و گفت: این درمانگاه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع به بهره برداری رسیده‌است.

دکتر محسن شانقی افزود: ۱۱۵۰۰ راس دام در روستاهای حساس و کم‌برخوردار همزمان با هفته دولت علیه بیماری تب مالت و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شدند.  ۱۸۳ هزار جایگاه دام نیز در روستاهای کم‌برخوردار استان مرکزی در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و جلوگیری از بروز خسارت برای دامداران ضدعفونی و سم پاشی شدند.

کد خبر 547386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha