سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت تایید ستاد ملی کرونا، تلاش می‌کنیم برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

استانداری خراسان رضوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه مشترک کارگروه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و گروه کاری اماکن مذهبی و زیارتی ستاد کرونای استان که با جمع اعضای کارگروه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان برگزار شد، گفت: ۲ رویداد مهمی که در پیش داریم، مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر است که برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است. استان آمادگی دارد که تمامی برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا را در صورت عدم برگزاری و یا برگزاری مراسم به شکل مطلوبی اجرایی نماید.
 
وی با اشاره به برگزاری موفق برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های گذشته در فضای مجازی ادامه داد: از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی دهه پایانی ماه صفر انجام شده است تا زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی از برکات معنوی زیارت حضرت رضا(ع) بهره‌مند شوند. در صورت تایید ستاد ملی کرونا در خصوص برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر، تلاش می‌کنیم تمامی مراسمات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بطور شایسته‌ای در شان اهل بیت(ع) برگزار شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که بقاع متبرکه قطب فرهنگی جامعه هستند لذا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نیاز به امکانات مالی دارند که در صورت خودکفایی در زمینه اقتصادی می‌توانند برنامه‌های فرهنگی لازم را طراحی و اجرا نمایند. بقاع متبرکه بهترین مکان برای نشر معارف اهل بیت(ع) و مباحث قرآنی است و کارکردهای مختلف آن در حوزه اجتماعی و قرآنی باید بیشتر فعال شود.

کد خبر 547367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha