عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خود شاقول‌پنداری، عادت بدی است که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده اند؛ همیشه نگران ریزش‌های رویش‌ها بوده‌ام و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌ام.

عزت الله ضرغامی

به گازرش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم،  جلسه  شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین  با حضور محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل و در آستانه سالروز قیام خونین هفدهم شهریور برگزار شد. عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز که در این جلسه حضور داشت، به ایراد سخن پرداخت.

ضرغامی اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین هم یک تشکل سیاسی است و هم یک سازمان تخصصی که باید توانمندی اش در مهندسی و برون رفت از مشکلات کشور را  در اختیار دیگران قرار دهد. وی ادامه داد: سازمان ها با محیط شان توصیف می شوند. محیط احزاب و تشکل های سیاسی، فضای مجازی است که امروز همه شئون ما را در برگرفته است . هدایت افکار عمومی بدون توجه به  قواعد این محیط امکان پذیر نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استقلال سیاسی بدون استقلال فکری حاصل نمی شود. رفتارهای  قیم مآبانه باعث سلب اندیشه و قدرت تشخیص در میان نخبگان شده است. متاسفانه برخی "القاب و عناوین "ساختگی که مورد نکوهش است موجب توهم برخی شخصیت ها شده است. متاسفانه حتی برخی از متفکرین هم گروگان طرفداران خود هستند. 

رئیس اسبق سازمان صداو سیما اظهار داشت: در مورد مهم ترین مسائل جامعه مثل نقدینگی، نظام بانکی، سهولت کسب و کار، موانع تولید، کنترل واردات و اصلاح نظام تجارت خارجی، مسکن و خصوصی سازی و ... جلسات متعددی با کارشناسان مختلف از حوزه های متفاوت اجرایی و دانشگاهی داشته ام.برخی نظرات کارشناسان اقتصادی ۱۸۰ درجه با هم متفاوت است. تفکر مهندسی می تواند بهترین جمع بندی را انجام داده و راه حل بهینه را با قاطعیت انتخاب و اجرا کند. و در این میان جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک حزب متشکل از مهندسین توانمند می تواند این نقش را به خوبی در جبهه انقلاب ایفا کند. 

وی افزود: امروز کار فرهنگی یعنی سازندگی، یعنی ارائه خدمات ضروری به مردم، مدرسه سازی، آبرسانی، آموزش ، بهداشت در نقاط محروم و دور ، عین کار فرهنگی است.

ضرغامی گفت: وفاق و نزدیک کردن آحاد مردم و خواص جامعه از ضروریات حل مشکلات جامعه است. کشور با تفرقه، اختلاف و درگیری جناحی و حزبی به جایی نمی رسد . تعریف رهبر معظم انقلاب از "خودی" الگوی مناسبی برای تحقق این راهبرد است.

وی با ابراز تاسف از برخی کج سلیقگی ها اظهار داشت: تنگ کردن دایره خودی ها، پایان ندارد. امروز انقلابی ترین نیروهای  ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند. آن هم بر سر عناوینی که با گفتگو و همدلی به راحتی حل می شود. گفتگو و مدارا با جدی ترین منتقدین درون نظام می تواند به رفع سوء تفاهم با کاهش کینه و نفرت و هماهنگی حداقلی برای پیشبرد اهداف نظام منجر شود.

ضرغامی افزود: خود شاقول پنداری، عادت بدی است که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده اند. همیشه نگران  "ریزش های رویش ها" بوده ام  و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده ام.

کد خبر 547252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha