یک نظرسنجی نشان می‌دهند که پنج درصد برزیلی‌ها تحت هیچ شرایطی حاضر به واکسن زدن بر ضد کرونا نیستند و ۲۰ درصد دیگر می‌گویند ممکن است این واکسن را نزنند.

VACCINES

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  در این نظرسنجی که بوسیله روزنامه «او استادو د سنت پائولو» روز یکشنبه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) منتشر شده است، مردم دلایلی از جمله تردید درباره بی‌خطر بودن و تاثیربخشی واکسن، اعتقاد به نظریه‌های بی‌پایه توطئه مانند ترس از دستکار ژنتیکی، کاشتن تراشه کامپیوتری در بدن در هنگام واکسن زدن و ساخته شدن واکسن از جنین‌های سقط‌شده را برای واکسن نزدن ذکر کرده‌اند.

این نظرسنجی یک سازمان غیردولتی با پرسش از ۱۰۰۰ نفر در سراسر برزیل انجام داده است.

در میان کسانی از زدن واکسن اکراه داشتند، ۳۴ درصد در طیف سنی ۲۵ تا ۳۴ سال هستند و ۳۶ درصد مسیحی انجیلی (اونجلیست) بودند. در مقابل ۷۵ درصد افراد در این نظرسنجی گفتند که در صورتی که واکسنی برای کروناویروس جدید در اختیار قرار گیرد، حاضر به زدن واکسن هستند.

نتایج این نظرسنجی پس از آن منتشر می‌شود که جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور دست‌راستی این کشور که به طور مداوم شدت شیوع کرونا را کم جلو داده است، هفته گذشته اعلام کرد در صورت دسترسی به واکسنی برای کرونا واکسن زدن اجباری نخواهد بود.

برزیلاز لحاظ شمار موارد عفونت با کروناویروس و مرگ‌های ناشی از آن  که به ترتیب ۴.۱ میلیون و ۱۲۶۲۰۳ مورد است، در رده دوم جهان قرار دارد.

کد خبر 547211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha