شمار مبتلایان به کووید۱۹ در جهان تاکنون به ۲۷ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۶۱ نفر رسیده و مرگ ۸۸۷ هزار و ۵۵۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ در جهان ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید۱۹ در جهان تاکنون به ۲۷ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۶۱ نفر رسیده و مرگ ۸۸۷ هزار و ۵۵۵ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است. همچنین تاکنون ۱۹ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۲۰ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان ۷ میلیون و ۲۷ هزار و ۷۸۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۶ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۸۲۲ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۹ هزار و ۹۶۴ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۲۰ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۸۷۵  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۹ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۲۰ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۸۷ هزار و ۵۵۵ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۴ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

بر اساس تازه‌ترین آمارها در حال حاضر شمار مبتلایان به این بیماری در هند و برزیل نیز از ۴ میلیون نفر فراتر رفته و این دو کشور پس از آمریکا با آماری چشمگیر، از نظر موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند. هند از امروز از نظر تعداد بیماران از برزیل عبور کرد و دومین کشور پس از ایالات متحده شد اما به لحاظ آمار قربانیان همچنان آمریکا و برزیل در جایگاه اول و دوم جهان قرار گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از این سه کشور، مکزیک با گذشتن از مرز ۶۰ هزار جانباخته، رتبه چهارم جهانی را به لحاظ آمار قربانیانِ کرونا به خود اختصاص داده‌ است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه ۱۷ شهریور) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۵۰ مبتلا، ۱۹۳ هزار و ۲۵۰ قربانی

 ۲. هند ۴ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۳ مبتلا، ۷۱ هزار و ۶۸۷ قربانی

۳. برزیل ۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۰۶ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۶۸۶ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۲۵ هزار و ۵۰۵ مبتلا، ۱۷ هزار و ۸۲۰ قربانی

 ۵. پرو ۶۸۹ هزار و ۹۷۷ مبتلا، ۲۹ هزار و ۸۳۸ قربانی

۶. کلمبیا ۶۶۶ هزار و ۵۲۱ مبتلا، ۲۱ هزار و ۴۱۲ قربانی

۷. آفریقای جنوبی ۶۳۸ هزار و ۵۱۷ مبتلا، ۱۴ هزار و ۸۸۹ قربانی

۸. مکزیک ۶۳۴ هزار و ۲۳ مبتلا، ۶۷ هزار و ۵۵۸ قربانی

۹. اسپانیا ۵۱۷ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۴۱۸ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۷۸ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۹۸۵۹ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۲۲ هزار و ۵۱۰ مبتلا، ایران با ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ مبتلا، انگلیس با ۳۴۷ هزار و ۱۵۲ مبتلا، بنگلادش با ۳۲۵ هزار و ۱۵۷ مبتلا، فرانسه با ۳۲۴ هزار و ۷۷۷ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۰ هزار و ۶۸۸ مبتلا، پاکستان با ۲۹۸ هزار و ۹۰۳ مبتلا، ترکیه با ۲۷۹ هزار و ۸۰۶ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۷ هزار و ۶۳۴ مبتلا، عراق با ۲۶۰ هزار و ۳۷۰ مبتلا، آلمان با ۲۵۱ هزار و ۷۲۴ مبتلا، فیلیپین با ۲۳۷ هزار و ۳۶۵ مبتلا، اندونزی با ۱۹۴ هزار و ۱۰۹ مبتلا، اوکراین با ۱۳۵ هزار و ۸۹۴ مبتلا، کانادا با ۱۳۱ هزار و ۸۹۵ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی ۱۳۰ هزار و ۶۴۴ مبتلا، بولیوی با ۱۲۰ هزار و ۷۶۹ مبتلا، قطر با ۱۲۰ هزار و ۹۵ مبتلا، اکوادور با ۱۱۸ هزار و ۴۵ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۳۶۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

کد خبر 547063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha