مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

۱۳ طرح بزرگ حوزه صنعت برق امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹ در آیینی با حضور وزیر نیرو از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس در مناطق مختلف استان یزد به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این طرح‌ها همزمان با سفر رضا اردکانیان به یزد در نوزدهمین هفته از پویش "#هر هفته- الف- ب- ایران" افتتاح شد که شامل پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت خضرآباد شهرستان اشکذر و پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو اردکان با مجموع سرمایه‌گذاری ۵۲۱ میلیارد ریال است و از محل منابع داخلی، بودجه عمومی و بخش خصوصی ایجاد شده‌اند.

همچنین توسعه ۲ بی‌خط ۶۳ پست امام‌زاده و تکمیل ۲ بی ‌ورودی موجود با سرمایه‌گذاری ۶/۳۷ میلیارد تومان و خط ۶۳ کیلوولت سرو- امامزاده، خط ۶۳ دومداره تغذیه پست سریزد و پست ۶۳ به ۲۰ سیار مربوطه و خطوط ۶۳ کیلوولت اتصال به پست مهرگان با اعتبار ۲۴/۵ میلیارد تومان، تغذیه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد و تغذیه ایستگاه یزد مهر از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری است.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیوان (چاهک) و نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی شمس (نیر) هم با هدف کاهش تلفات شبکه، جبران افت ولتاژ در نقطه انتهای شبکه، با مجموع تولید سالانه ۳۱/۲ میلیون کیلووات انرژی پاک، صرفه‌جویی سالانه ۸/۷۷ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده به میزان ۲۱/۵ هزار تن در سال و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۶/۹۸ میلیون لیتر در سال به بهره‌برداری ‌رسید.

افتتاح فیبر نوری یزد ۱- مهرگان به طول ۳۰ کیلومتر روی خط ۴۰۰ یزد ۱- نخلستان با اعتبار ۱/۱ میلیارد تومان، توسعه دو بی‌خط ۶۳ در پست ۴۰۰ سرو برای اتصال به پست امامزاده با اعتبار ۶/۱ میلیارد تومان، نیروگاه مقیاس کوچک طراح بهینه کیان با ظرفیت ۸ مگاوات و نیروگاه مقیاس کوچک تدبیر نیرو با تولید ۶ مگاوات نیز از دیگر طرح‌هایی است که با حضور وزیر در یزد به بهره‌برداری رسید. مجموع اعتبار طرح‌های به بهره‌برداری رسیده افزون بر ۲۸۳ میلیارد تومان اعلام شد.

بهشت سرمایه‌گذاری ایران

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در سفر به یزد همچنین در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد. وی با اشاره به این که قبول داریم یزد بهشت سرمایه‌گذاری ایران است، گفت: این عنوان برای یزد، بسیار دلگرم کننده است، اما در بهشت سرمایه‌گذاری نباید بیکار داشته باشیم و شایسته این سرزمین با این همه پیشینه، توانمندی و سختکوشی است که هدف‌گذاری را به سمت صفر کردن بیکاری ببریم و معتقدیم که این کار شدنی است.

اردکانیان با اشاره به الحاق ایران به اتحادیه صادرات اوراسیا، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون مشکلاتی در زمینه صادرات وجود داشت، اما اکنون در وضعیت بهتری هستیم و آنچه که اکنون وجود دارد، یک توافق‌نامه موفق است و از آبان فرصت داریم که الحاق دائمی داشته باشیم، ولی اگر موفق نباشیم، الحاق ما به اتحادیه صادرات اوراسیا موقت خواهد بود.

وزیر نیرو اظهار کرد: یزد و کرمان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارند، باید در این الحاق جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و اگر جای پای خود را در بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا محکم نکنیم، وقتی سیل امکانات و شرکت‌ها به وسط آمد، در وضعیت خوب اکنون نخواهیم بود.

وی  بیان کرد: تا یک ماه دیگر اجلاس شانزدهم کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را در فدراسیون روسیه برگزار خواهیم کرد و شایسته است که تشکلی که در استان‌ها شکل گرفته در این کمیسیون حضور داشته باشند.

استاندار یزد نیز در این جلسه گفت: با مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که صورت گرفت، روند موفقی را از تابستان سال گذشته داشتیم به نحوی که اکنون رتبه اول میزان کاهش نرخ بیکاری کشور در استان یزد کسب شده است.

محمدعلی طالبی افزود: بعد از چند سال نرخ بیکاری در استان یزد امسال تک رقمی شد که امیدواریم این اتفاق خوب تداوم یابد.

کد خبر 547052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha