مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: سهمیه واکسن آنفلوانزای این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده و از اواخر شهریور وارد می‌شود.

واکسن آنفلوانزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری دوشنبه ۱۷ شهریور به رسانه‌ها اعلام کرد: امسال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد به هر کد ملی یک واکسن آنفلوانزا ارائه می‌شود و افراد باکارت ملی یا شناسنامه باید در محل دریافت واکسن حضور یابند. این واکسن برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار و افرادی که بیماری‌های خاص دارند، کودکان زیر پنج سال و نیروهای درمان بیمارستان‌ها ضروری و به‌صورت رایگان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به آنان تزریق می‌شود. واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه توصیه نمی‌شود و هرکسی که در معرض بیماری قرار دارد، باید از این واکسن استفاده کند.

کشمیری گفت: برای تأمین نیاز سایر افراد نیز بخش خصوصی این واکسن را در داروخانه‌ها توزیع می‌کند و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه واکسن آنفلوانزا را تهیه کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تائید ابتلای موارد جدید مجموع افرادی که از آغاز شیوع کرونا در این استان ‌به این بیماری مبتلا شده‌اند به ۱۰ هزار و ۷۵۹ نفر رسید. با اضافه شدن ۷۸ بیمار بستری در زمان حاضر ‌۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۴۳ مورد به کرونا قطعی است. ‌ از این شمار ۵۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۲۲ نفر به کمک دستگاه ‌نفس می‌کشند. با فوت ۶ نفر دیگر تاکنون شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۵۰۰ نفر رسید.

کشمیری تأکید کرد: کرونا ازآنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است و بسیاری از افرادی که روزهای گذشته به این ‌ویروس مبتلا شده‌اند هرگز باور نمی‌کردند که این ویروس آن‌ها را نیز آلوده کند. ‌تنها با قطع زنجیره انتقال می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم و این زنجیره انتقال با رعایت بهداشت، ماسک زدن و حفظ ‌فاصله اجتماعی قطع می‌شود. ‌بر اساس پایش کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ‌بوشهر میزان استفاده دانش‌آموزان از ماسک در شهرستان دشتستان ۸۱، دیلم ۵۶ و بوشهر ۳۹ درصد است، این در حالی ‌است که در دیگر شهرستان‌های استان بوشهر بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان از ماسک استفاده کرده‌اند. ‌

تزریق واکسن آنفلوانزا در مناطق گرمسیری تا آبان و آذر هم امکان‌پذیر است

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر درباره زمان تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: اگرچه زمان تزریق طبق موارد بیان‌شده در متون پزشکی، ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است، اما در استان‌های گرمسیری مانند بوشهر تزریق آن در آبان و آذر هم مشکلی ایجاد نمی‌کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، متقاضیان واکسن آنفلوانزا امسال بیش‌ازحد است و دولت هم تلاش کرده به‌اندازه کافی واکسن موردنیاز را تأمین کند.

دکتر محمدمهدی خواجه‌ایان تأکید کرد: اولویت در تزریق واکسن آنفلوانزا با گروه‌های آسیب‌پذیر است و باید ابتدا واکسن به دست این افراد برسد و تزریق به سایر افراد در مرحله بعد قرار دارد. واکسن آنفلوانزا باعث پیشگیری دائم از ابتلا به بیماری نمی‌شود و کمک‌کننده است به همین علت باید هرسال تزریق شود، زیرا ویروس تغییر می‌کند.

کد خبر 547034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha