باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان با وجود گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن، همچنان تکمیل نشده و نیازمند اعتبارات ملی است.

موزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یا همان یادمان شهدای هفته دفاع مقدس سال ۱۳۸۹ در خرم‌آباد آغاز شد و این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است. نماینده ولی فقیه در لرستان در حاشیه بازدید از وضعیت این باغ موزه اظهار کرد: عملیات اجرایی این یادمان ۱۰ سال است که شروع شده است.

حجت‌الاسلام احمد شاهرخی عنوان کرد: در مقاطعی ساخت این یادمان با شتاب خوبی بوده و در سال‌هایی هم شتاب آن کند بوده است. این یک بنای عظیم و با شکوه است، تاریخ یک قرن استان لرستان در این بنا دیده شده است. با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از کارهای این یادمان انجام شده است، می‌طلبد که مسئولان، استاندار لرستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نمایندگان مردم در مجلس برای تکمیل این باغ موزه دفاع مقدس ورود جدی داشته باشند. امیدواریم همه پای کار بیایند تا شاهد افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس بعد از سال‌ها باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز به موزه دفاع مقدس لرستان اشاره و بیان کرد: احداث موزه‌های دفاع مقدس، نیازمند اعتبار ملی است، زمانی که کلنگ این موزه در لرستان زده شده نیازمند هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و اگر قرار داد آن منعقد می‌شد به طور حتم خیلی زود ساخته می‌شد.

سرهنگ رشیدی گفت: در حال حاضر این موزه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سالن آمفی تئاتر آن آماده افتتاح است، ما بقی سالن‌های آن فعلاً باقی مانده و بستگی به اعتبار دولت دارد چرا که اعتبارات در این رابطه قطره چکانی است و مقصر ما نیستیم.

وی به پیگیری‌های انجام‌شده برای اختصاص اعتبار برای این موزه اشاره و تاکید کرد: به دفتر مقام معظم رهبری، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، انجمن خیریه لرهای مقیم تهران و… برای حمایت نامه ارسال کرده‌ایم و به ما قول همکاری داده‌اند.

کد خبر 547005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha