حوزه ریلی اینچه‌برون و اتصال آن به خطوط کشورهای اوراسیا همواره نقشی بسزا در اقتصاد استان گلستان و منطقه ایفا می‌کند.

منطقه آزاد اینچه‌برون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی شامگاه یک‌شنبه ۱۶ شهریور در دیدار با سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق دو در خصوص حوزه ریلی اینچه‌برون و بررسی مراودات تجاری با کشورهای سی‌آی‌اس اظهار کرد: این حوزه همواره در جابه‌جایی کالا و محموله‌های داخلی و خارجی حائز اهمیت است زیرا تجار و بازرگانان با استفاده از این خطوط ریلی محموله‌های خود را ارزان‌تر، امن‌تر و در ابعاد بیشتر حمل می‌کنند.

رمضانعلی سنگدوینی تصریح کرد: ما با افزایش صادرات و انجام مراودات از طریق ریلی، انشاالله در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی منطقه شده و این شکوفایی می‌تواند باعث ساخت انبارها، سیلوها و احداث مراکز دپوی بار شود که این به نوبه یکی از مهمترین ویژگی وجود و ایجاد خطوط ریلی بین‌المللی اینچه‌برون استان گلستان است.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق دو نیز در این دیدار گفت: ایستگاه و پایانه بین‌المللی اینچه‌برون استان گلستان دروازه ورود به کشورهای سی‌آی‌اس و آسیای‌میانه است و در حال حاضر نیز بخشی از مبادلات بازرگانی میان ایران و کشورهای اوراسیا از طریق این کریدور ریلی انجام می‌شود. ارتباط استان گلستان با کشورهای آسیای‌میانه از طریق راه‌آهن بین‌المللی اینچه‌برون برقرار است و موقعیت مناسبی برای تجار و بازرگان بخش خصوصی به منظور صادرات، واردات و ترانزیت کالا و حتی سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

محسن اعتماد اظهار کرد: تلاش داریم با اتصال خط عریض و تکمیل این خطوط راه‌آهن و اتصال آن به خط ریلی کشورمان، فرصت سرمایه‌گذاری بیش از پیش در این حوزه ریلی راه‌آهن منطقه شمال‌شرق دو بیشتر فراهم شود. تجار و بازرگانان و شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند با شناسایی دقیق نیازهای بازارهای هدف، صادرات و مراودات را شتاب دهند و در ابعاد بزرگ‌تر به مراودات کالا از طریق این حوزه ادامه و بیش از پیش فعال‌تر باشند.

کد خبر 546964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha