فرماندار بیجار گفت: شهرداری پنج شهر تابعه این شهرستان ۱۸ نقطه برای تبلیغات دو نامزد راهیافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص داده‌اند.

تبلیغات انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر ورمقانی اظهار کرد: هشت مورد از این نقاط در شهر بیجار و در هر کدام از شهرهای یاسوکند، پیرتاج، بابارشانی و توپ‌آغاج نیز ۲ نقطه برای تبلیغات و معرفی برنامه‌های نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه بیجار تنها حوزه‌ انتخابیه در استان کردستان بود که انتخابات آن به دور دوم کشیده شد، اضافه کرد: ۲ نامزد راه یافته به دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ شهریور اجازه فعالیت‌های تبلیغاتی برای جذب اعتماد مردم حوزه انتخابیه تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۱ شهریور دارند.

ورمقانی یادآور شد: در دور دوم انتخابات فضای مجازی به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا یکی از فرصت‌ها برای تبلیغات کاندیداها پیش بینی شده که این مساله موجب شده تبلیغات در فضای حقیقی کمرنگ‌تر از دوره‌های قبل باشد.

رئیس ستاد انتخابات بیجار تاکید کرد: همچنین ستاد انتخابات کشور در این دوره به منظور ارتقای سلامت مردم حوزه‌های انتخابیه در شرایط کرونایی توزیع‌ هر گونه بروشور، تراکت و پوستر را ممنوع اعلام کرده و براین اساس با متخلفان این عرصه  برخورد می‌شود.

آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است. همچنین از ۱۱۲ شعبه اخذ رای ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده که واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

۲۸۱ نفر از مردم کردستان از احزاب، طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و تشکل‌های مختلف مردمی و مستقل در مهلت ۶ روزه ثبت نام از ۱۰ تا ۱۶ آذر ۱۳۹۸ برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس داوطلب شدند که از این بین در نهایت با انصراف ۷۱ نفر و رد و عدم احراز صلاحیت ۱۱۶ نفر، ۹۴ نفر شامل ۸۶ مرد و هشت زن در گوی داوری مردم برای ورود به مجلس قرار گرفتند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

در این انتخابات ۳۸۸ هزار و ۳۳۷ نفر از یک میلیون و ۲۰۰ نفر واجدان شرایط رای دادن در استان کردستان در انتخابات شرکت کردند که ۳۵۳ هزار و ۴۲۵ فقره از آرای شمارش شده صحیح شناخته شد.

کد خبر 546960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha