۸۰ درصد زنجانی‌ها فرزند دانش‌آموز دارند که با برگزاری کلاس حضوری اگر دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شود، این ویروس در خانواده‌های زنجانی گردش پیدا می‌کند.

بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان این مطلب در ستاد استانی پیشگیری و مقابه با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: زنجان ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دارد؛ به طوری که ۸۰ درصد خانواده‌های زنجانی، فرزند دانش‌آموز دارند و اگر یکی از آنان دچار بیماری کرونا شود، ویروس به منزل همه خانواده‌ها وارد شده و فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

محمدرضا صائینی با تاکید بر لزوم همکاری مدارس در بحث پایش بیماری کرونا و نظارت جدی بر رعایت اصول بهداشتی، ادامه داد: در مدارس حاشیه شهر زنجان از جمله بی‌سیم و اسلام‌آباد، شاهد ازدحام زیاد والدین دانش‌آموزان بودیم که بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه باید در استان در زمینه مدارس کار فوق‌العاده‌ دیگری همانند یوم‌العباس خلق کنیم، اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی توسط دانش‌آموزان و اولیا،  یک مثال مطلوب ملی از حضور دانش‌آموزان در مدارس داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان این که دستورالعمل‌های ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا برای اتحاد در تصمیم‌گیری و جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی افراد در خصوص بازگشایی مدارس در همه استان‌ها اعمال می‌شود، اظهار کرد: اولین اولویت برگزاری کلاس حضوری در مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ابراهیم رفیعی با اشاره به تقسیم دانش‌آموزان استان برای برگزاری کلاس حضوری در مدارس، افزود: در حدود ۸۰ درصد مدارس برخی از شهرستان‌های زنجان به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان نیاز به تقسیم نیست و دانش‌آموزان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰ صبح در مدرسه حضور دارند و کلاس حضوری به مدت ۳۰ دقیقه در مکانی با تهویه مناسب برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش‌های مجازی از طریق شبکه «شاد» صرفا با کد ملی دانش‌آموزان انجام می‌شود ولی در برخی از موارد به دلیل جابه‌جایی و تشکیل نشدن گروه توسط معلمان، مشکل ایجاد می‌شود که باید رفع شود.

کد خبر 546945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha