چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: فرمانده پلیس کشور در جمع خبرنگاران، حضور کاظم شفیعی - قاتل توریست فرانسوی - را در گرمسار تکذیب کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم با اعلام این خبر گفت: شایعات مربوط به حضور این قاتل خطرناک در گرمسار صحت ندارد و ردیابی‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری این مرد ادامه دارد.

فرمانده پلیس کشور با اشاره به افزایش ثبت و گزارش جرائم تجاوز به عنف گفت: دلیل این اتفاق این است که مردم به خاطر آبروی خود به پلیس مراجعه نمی‌کردند ولی در حال حاضر نیز اگر برخورد بیشتری با این مجرمین صورت می‌گیرد به‌دلیل اعتمادی است که پس از اجرای طرح امنیت اجتماعی به‌وجود آمده و مراجعه به پلیس بیشتر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره ارائه آمار متهمان دستگیر شده جرائم تجاوز به عنف بیان کرد: وقتی کسی را دستگیر می‌کنیم در مرحله اتهام است و ممکن است این اتهام در دستگاه قضائی ثابت نشود و اگر آماری درباره این افراد به رسانه‌ها داده شود، ممکن است ذهن جامعه را مشوش کند.

وی درخصوص آمار مربوط به متهمانی که به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: مجازاتی که دادگاه برای مجرمان تجاوز به عنف در نظر می‌گیرد همیشه اعدام نیست و ممکن است به شلاق، زندان و جزای نقدی منجر شود، همچنین در بسیاری از موارد این اتهامات در دادگاه به‌عنوان تجاوز به عنف ثابت نمی‌شود و اثبات این مسئله تا حدی پیچیده و سخت است، در نتیجه مجازات‌های پیش‌بینی شده نیز مجازات‌های قابل انتظار برای این جرائم نیست.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه امنیت زنان در امسال مورد توجه پلیس قرار گرفته است، یادآورشد: هدف اصلی متجاوزان به عنف، بانوان و دختران جوان هستند، در حالی که گام اول را خودشان بر می‌دارند و چون نمی‌دانند چه بلایی سرشان خواهد آمد در دام می‌افتند که در این زمینه باید کار فرهنگی در جامعه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جرائم تجاوز به عنف از بدترین نوع جرائم در کشور است، خاطرنشان کرد: زمینه‌های سوءاستفاده در جامعه باید کنترل شود و دستگاه قضائی نیز باید برخورد قاطع‌تری با این مجرمان داشته باشد تا انعکاس این برخورد در جامعه موجب تادیب افراد شود.

وی تصریح کرد: مسئله مربوط به بازگشت مجرمان تجاوز به عنف به جامعه را بیشتر باید از دستگاه‌قضائی سؤال کنید چون ما کارمان تا پشت دیوارهای دادستانی است.

کاهش سرقت مسلحانه و گروگانگیری

رئیس پلیس کشور در ادامه با اشاره به گسترش جرائم زورگیری و کیف‌قاپی نسبت به جرائم دیگر در پایتخت اضافه کرد: برخورد با جرائم زورگیری در اولویت کار پلیس استان تهران قرار دارد.

وی در عین حال آمار جرائمی همچون سرقت مسلحانه، گروگانگیری و جرائم اخلاقی را در استان تهران رو به کاهش عنوان کرد.

کد خبر 54687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز