انتصاب یک زن به عنوان سرپرست پایانه بیهقی در سازمان پایانه‌های شهرداری تهران که به عنوان یکی از مردانه‌‎ترین زیرمجموعه‌های شهرداری شناخته می‌شود، امید به اراده مدیریت شهری برای تحقق افزایش سهم زنان از پست‌های مدیریتی شهر تهران را بیشتر می‌کند.

مريم كريمي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، طبق ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران مکلف شده است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقاء جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت، توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه‌های ارتقای نقش زنان در مدیریت شهری، با اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تهران تا پایان این برنامه اقدام کند.

علاوه بر ماده ۷۴ این برنامه، افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقاء سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران نیز در شورای شهر تهران به تصویب رسیده که در آن تاکید شده تا حداقل ۳۰ درصد از پست‌های مربوط به جوانان در هر یک از سطوح چهار گانه در اختیار زنان جوان قرار گیرد.

شهرداری تهران در دوره فعلی مدیریت شهری در بخش‌های مختلف شاهد حضور زنان در لایه‌های مختلف مدیریتی است. از جمله شینا انصاری که در رأس اداره‌کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار دارد یا نرگس رجایی که معاونت اجتماعی سازمان مدیریت پسماند را بر عهده دارد و موارد دیگری که در معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران قابل مشاهده است.

در آخرین موارد انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری، انتصاب یک زن به عنوان سرپرست پایانه بیهقی در سازمان پایانه‌های شهرداری تهران که به عنوان یکی از مردانه‌‎ترین زیرمجموعه‌های شهرداری شناخته می‌شود، صورت گرفت. به طوری که امیرحسین صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، مریم کریمی را به عنوان سرپرست پایانه و پارک‌سوار بیهقی تهران معارفه کرد.

صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها در جلسه معارفه مریم کریمی، با اشاره به لزوم تغییر و تحول در مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها، گفت: تغییرات و تحولات در سازمان‌ها موجب پویایی، تحرک و ایجاد جریان‌های نو و تازه می‌شود که البته سازمان پایانه‌ها به عنوان یکی از مردانه‌ترین سازمان‌های شهرداری تهران پیشرو در شناخت و بهره‌مندی از توانمندی‌های بانوان در مناصب مدیریتی است و در انتصابات سازمانی آن فارغ از نگاه‌های جنسیت‌زده، ارجحیت فرصت‌ها برای بانوان را می‌توان به صورت محسوس شاهد بود. سعی ما بر این است تا بتوانیم عدالت را در بهره‌مندی از فرصت‌ها در جهت تحقق شعار «تهران شهری برای همه» محقق کنیم.

کد خبر 546760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha