۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از ظرفیت آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی با عنوان طرح ساقی کوثر به استان هرمزگان اختصاص می‌یابد.

انتقال آب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اجرای طرح ساقی کوثر براساس توافق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صورت گرفته و با اضافه شدن این ظرفیت منابع آبی استان هرمزگان به ویژه مرکز استان به پایداری لازم خواهد رسید.

امین قصمی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح ملی شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس (آب‌شیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس) با عنوان طرح ملی ساقی کوثر و با هدف تامین بخشی از نیاز آب صنعت، کشاورزی و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از سال ۹۲ آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به کم‌آبی مناطق مرکزی، هرمزگان به عنوان منبع تامین آب‌شیرین استان‌های یزد و کرمان انتخاب شده و برای انتقال آب به این دو استان آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی ساقی کوثر در حال ساخت است. مرحله نخست طرح به ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز امسال وارد مدار و سهم ۴۰ هزار متر مکعبی هرمزگان از این ظرفیت عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: همچنین با وارد مدار شدن ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در شهرهای بندرعباس، بستک، درگهان و پارسیان تا پایان سال ۱۴۰۰، افزون بر۶۰ درصد آب استان از طریق تاسیسات شیرین‌سازی تامین و ۴۰ درصد مابقی نیز وابسته به آب‌های سطحی و زیرسطحی خواهد بود.

کد خبر 546720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha