بندرگاه چندمنظوره بندر خمیر در استان هرمزگان با رفع مشکلاتی که در روند ساخت آن وجود داشت تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

بندرگاه خمیر

به گزارش همشهری‌آنلاین، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بازدیدش از روند ساخت بندرگاه چندمنظوره خمیر، گفت: آنچه برای ساخت این بندرگاه از سال‌ها قبل مورد توجه واقع شد، توسعه منطقه با هدف ایجاد اشتغال مولد و رونق‌بخشی به معیشت مردم و تبدیل شدن بندرخمیر به عنوان کانون تجارت کالا و صادرات مواد معدنی به دلیل وجود معادن غنی بوده است.

منصور آرامی با بیان این که در فرآیند ساخت این بندرگاه مسائل و مشکلاتی وجود داشت که بخشی از آن  ملاحظات زیست‌محیطی بود، افزود: خوشبختانه با مرتفع شدن مشکلات هم‌اکنون پروژه از روند مطلوبی برخوردار است و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تاپایان سال مورد بهره‌برداری قرارمی‌گیرد.

وی به تاثیرات ساخت این پروژه بندرگاهی نیز اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که امروز تاثیرات بنگاه اقتصادی چون سیمان هرمزگان را در بعد ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه شاهد هستیم، ساخت این بندرگاه نیز باعث فعال شدن معادن منطقه، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در نهایت رونق به زندگی مردم خواهد شد.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ظرفیت‌های بی بدیل بندرخمیر از جمله وجود تالاب بین‌المللی خورخوران را فرصت مناسبی جهت توسعه گردشگری دریایی در این منطقه عنوان کرد و گفت: براساس امکان سنجی و جانمایی صورت گرفته از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی هفته‌های آینده یک فروند رمپ فلزی گردشگری در این شهرستان نصب و مورد بهره‌برداری قرارمی‌گیرد.

کد خبر 546695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha