مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در واکنش به انتشار خبری مبنی بر ساخت سوله به منظور استفاده برای ساختمان اداری و پژوهشی در حریم درجه یکمنطقه گفت:‌ هیچ ساخت و سازی پیرامون این بنای تاریخی انجام نشده است.

تخت جمشيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته حمید فدایی، سازه موجود در بوستان پردیس مجموعه جهانی تخت جمشید واقع شده که در دهه ۴۰ خورشیدی توسط یک شرکت معتبر خارجی در این محل ایجاد شده است. بنابراین عنوان کردن ساخت مجدد سوله در یک گزارش و انتشار آن در فضای مجازی تناسبی با واقعیت ندارد.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این پایگاه طرح مصوب توسعه موزه تخت جمشید است. طی سال‌های اخیر، با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های این پایگاه مصوبه‌ای در وزارت میراث فرهنگی به تایید و ابلاغ رسید که موضوع آن مربوط به توسعه موزه تخت جمشید است که هم اکنون در بخشی از فضای کاخ ملکه در تختگاه تخت جمشید واقع شده است.

تغییر کاربری ساختمان واقع در بوستان پردیس تخت جمشید از فضای انبار به ساختمان اداری نیز در برنامه‌ریزی‌های وزارت میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی بوده است. از سوی دیگر منطبق با چشم‌انداز و برنامه بلندمدت مدیریتی این مجموعه است. همچنین جزییات طرح معماری این فضا در چند سال گذشته توسط یکی از معماران برجسته انجام و در این طرح، ساختمان قبلی با همان ارتفاع و بدون تغییر در بدنه‌های بیرونی و منحصرا با طراحی و تغییر در فضای داخلی مطابق با نیازهای جدید، مقاوم و برای حضور درازمدت کارمندان این پایگاه، ایمن و مهیا شده است.

کد خبر 546681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha