مدیر کل راه‌آهن کرمان گفت: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۴۶ کیلومتر از خط ریلی بافق - زرند - کرمان تا پایان سال ۹۹ بازسازی و بهسازی می‌شود که این مهم نقشی موثر در تقویت شبکه ریلی استان دارد.

ريل گذاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید ارجونی افزود: یکی از مشکلات اصلی کرمان، خط قدیمی ریلی بافق – زرند - کرمان است که در سال های مختلف در حال بازسازی است و از سال ۹۰ تاکنون فقط ۷۴ کیلومتر از این خط بازسازی شده است.

وی بابیان اینکه با بازسازی این خط سرعت قطارها بالا می رود و همچنین ایمنی قطارها تضمین می‌شود، اظهار کرد: با انجام این بازسازی مشکلاتی که مسافران طی سال های گذشته با قطار داشتند، برطرف خواهد شد. در ناحیه کرمان ۷۷۲ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی داریم که ۶ درصد سهم خطوط ریلی کشور را شامل می شود و رتبه هشتم را در کل خطوط کشور دارا هستیم.

ارجونی خاطرنشان کرد: به دلیل برنامه‌ریزی خوبی که در بحث قطارها داشتیم، تمام قطارهایی که از سمت کرمان حرکت کردند، بدون تأخیر بودند و در قطارهایی هم که در حوزه خود راه آهن کرمان بوده، تقدم زمانی داشتیم. از سال گذشته تاکنون میزان پنج هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال اعتبار صرف توسعه ریلی و تقویت زیرساخت خط آهن این استان شده است.

سهم جابه‌جایی مسافر توسط خطوط ریلی استان کرمان در کشور ۳.۶ درصد  است. سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان سیستم‌های ارتباطی خطوط ریلی استان کرمان اصلاح و بروزرسانی شده و همچنین ۱۴ میلیارد ریال به منظور بهسازی نمازخانه‌های بین راهی اختصاص داده شده است.

اداره کل راه آهن کرمان دارای ۲۹ ایستگاه است و ۷۷۲ کیلومتر از کل خطوط ریلی کشور را تشکیل می‌دهد.

این اداره کل به صورت ناحیه‌ای است و خطوط ریلی آن در طی چندین دوره شکل گرفته است.

کد خبر 546629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha