مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه‌ولات در خراسان رضوی گفت: در فاز ۳ مسکن فرهنگیان مه‌ولات ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما بعد از پیگیری‌ها مشخص شد محدوده اراضی منطبق بر طرح تفصیلی نیست و حالا باید پیگیری‌ها را از طریق وزارت مسکن و شهرسازی در قالب طرح مسکن ملی انجام دهیم.

اقدام ملی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسن صداقتی اظهار کرد: به منظور حل مشکل مسکن فرهنگیان و بهره‌مندی از مزایای تعاونی‌ها معمولا سه نفر از همکاران فرهنگی به عنوان هیئت موسس اقدام به ثبت تعاونی کرده و سپس با عضوگیری اعضا و تشکیل هیئت مدیره تعاونی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هیئت‌مدیره به عنوان منتخب قانونی اعضا اقدام به انجام مراحل اداری و خرید زمین، ساخت مسکن و اخذ وجه از اعضا تعاونی می‌کند و بیش از ۱۰ سال قبل، این اقدام در خصوص فاز ۳ مسکن فرهنگیان مه‌ولات انجام شده و حدود ۷۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان در آن ثبت‌نام کرده و خرید زمین هم انجام شده است. برابر مستندات، توافقات اولیه‌ای در خصوص ورود به محدوده و قطعه‌بندی هم انجام شده، اما برای تغییر و تحولات مدیریتی و به مرور زمان تعاونی مدتی رها شده و کارها ناقص مانده است.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش مه‌ولات افزود: با مراجعه و درخواست همکاران عضو به اداره آموزش و پرورش و در راستای حل مشکل این عزیزان، جلسات متعددی با شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد و مشخص شد محدوده مورد نظر برای رشد و توسعه شهر منطبق بر طرح تفصیلی شهر نیست و امکان اضافه کردن آن اراضی به محدوده خدمات شهری در کوتاه مدت میسر نیست، اما با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد چنانچه این اراضی در قالب طرح ویژه از مبادی رسمی معرفی شود، مسئولان مربوطه آماده همکاری هستند.

صداقتی یادآور شد: این موضوع را از طریق محسن زنگنه نماینده مردم مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم و وی قول مساعدت و پیگیری موضوع در سطح وزارتخانه مسکن و شهرسازی و در قالب طرح ملی مسکن را داده‌ است. در خصوص برگزاری جلسه تعیین تکلیف فاز ۳ فرهنگیان و انتخاب هیئت‌مدیره جدید چندین مرتبه پیگیر بودیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام جلسات و همایش‌ها برابر بخشنامه‌های صادره لغو شده، ان‌شاءالله مجددا موضوع از طریق اعضای محترم با همکاری مدیریت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

کد خبر 546621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha