عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تأمین کالاهای اساسی، داروهای مورد نیاز، نهاده‌های کشاورزی و دامی و ... جزو مواردی است که ما می‌توانیم از طریق کره‌ای‌ها دریافت کنیم و مشمول بهانه کره‌ای‌ها هم نمی‌شود، چون جزو مواد تحریمی نیستند.

ایران و کره جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، ابراهیم رضایی با اشاره به بازگرداندن برخی منابع بلوکه شده ارزی ایران از کشورهای همچون کره‌جنوبی و ... با بهره‌گیری از اجماع بین‌المللی، گفت: نخستین انتقاد ما به مدیریت دولت در منابع مالی است.
 
وی افزود: در سال ۹۷ حدود ۱۸ میلیارد دلار ارز به هدر رفت که می‌شد با مدیریت آن نیازمند چنین منابعی نباشیم. از طرفی امروز تعهدات ارزی حاصل از صادرات حدود ۲۵ میلیارد دلار است که به کشور بازنگشته و باید با آن برخوردی قاطع صورت پذیرد.

عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس در انتقاد به سیاست‌های دولت در  عدم اجرای پیمان‌های پولی دوجانبه است، بیان کرد: انجام این پیمان‌های پولی می‌توانست تسهیل کننده روابط تجاری و حذف دلار از مبادلات اقتصادی ما باشد.

رضایی با اشاره به راه های آزادی سازی منابع بلوکه شده ایران، تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که می‌توان آن را به صورت جد پیگیری کرد اجرای طرح‌های فاینانس در پروژه‌های ایران است؛ راهکار دیگر وارد کردن صنایع مورد نیاز ما و خطوط تولید با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان جهش تولید است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: تأمین کالاهای اساسی، داروهای مورد نیاز، نهاده‌های کشاورزی و دامی و ... جزو مواردی است که ما می‌توانیم از طریق کره‌ای‌ها دریافت کنیم و مشمول بهانه کره‌ای‌ها هم نمی‌شود، چون جزو مواد تحریمی نیستند.

رضایی اظهار کرد: بخشی از دعواهای موجود، یک جنگ ادراکی است و طرف مقابل باید بداند که جمهوری اسلامی در تامین منافع‌اش عزم جدی و راسخ دارد و بر همین اساس ممکن است دست به اقدام‌هایی مانند کاهش سطح روابط، تحریم و ممنوعیت ورود کالاهای کره ای، عدم رجیستری گوشی‌های کره‌ای و ... بزند.
 
این نماینده مجلس گفت: قطعاً وجود چنین ابزارهایی می‌تواند رفتار کره ای‌ها را تغییر و یا حداقل تعدیل کند.

کد خبر 546568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha