مایکل کوهن در کتاب افشاگرانه خود از نگاه تحقیرآمیز و نژادپرستانه رئیس جمهوری آمریکا به سیاهان پرده برداشت و اعتراف کرد دانلد ترامپ عاشق شیوه زمامداری همتای روس خود است.

پوتین و ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، وکیل و مشاور پیشین ترامپ در کتاب «ناسپاس: یک خاطره» درباره نگاه رئیس جمهوری ایالات متحده به رنگین‌پوستان و اقلیت‌ها در مبارزه‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نوشت: «ترامپ بارها به اقلیت‌ها توهین می‌کرد و معتقد بود سیاهپوستان احمق‌تر از آن هستند که به او رای بدهند.»

کوهن این روزها در حال گذراندن حکم سه سال زندان خود به جرم تخلف در به دست آوردن و هزینه‌کرد بودجه تبلیغات انتخاباتی ترامپ است. او در کتاب خود دلیل نگاه تحقیرآمیز موکلش را به سیاهان و رنگین‌پوستان، نفرت عجیب ترامپ از نخستین و تنها رئیس جمهوری ایالات متحده یعنی باراک اوباما دانسته و آورده است: «درس خواندن او در دانشگاه کلمبیا و مدرسه حقوق هاروارد نوعی سوء استفاده از رنگ پوست بوده است.»

ترامپ درباره اوباما و سیاهان هم چنین گفته بود: «یک کشور دیگر به من نشان بدهید که رئیس جمهوری رنگین‌پوست آن را به گند نکشیده باشد. همه آنها مطلقا توالت‌های بوگندو هستند.» نکته دیگر درباره دوران مبارزه‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶، علاقه شدید و بی‌اندازه ترامپ به شخصیت ولادیمیر پوتین بوده است؛ به گونه‌ای که رئیس جمهوری آمریکا حتی حاضر بود انتخابات را ببازد اما رابطه دوستی‌اش را با رئیس جمهوری روسیه حفظ کند.

وکیل شخصی ترامپ در کتاب «ناسپاس» مدعی شده رئیس جمهوری آمریکا به پول پوتین بیش از هر چیز دیگر علاقه داشته و می‌خواسته با حفظ رابطه‌اش با رهبر قدرتمند روسیه همواره به ثروت بی‌پایان او دسترسی داشته باشد. ترامپ درباره شیوه مملکت‌داری پوتین گفته بود: «من به سیاست و ایدئولوژی او کاری ندارم. عاشق توانایی پوتین در حکومت بر یک کشورم؛ به گونه‌ای که انگار دارد شرکت شخصی‌اش را اداره می‌کند، درست مانند سازمان ترامپ.»

دولت ایالات متحده در واکنش به ادعاهای مایکل کوهن در کتاب «ناسپاس: یک خاطره» او را یک دروغگو خواند؛ صفتی که وکیل پیشین ترامپ آن را به خود رئیس جمهوری آمریکا نسبت داده است. «دروغگو، فریبکار، کلاهبردار، زورگو، نژادپرست، غارتگر و در یک کلمه خلافکار واقعی» صفت‌هایی است که کوهن با آنها ترامپ را معرفی کرده است.

کد خبر 546562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha