هند که از لحاظ شمار موارد روزانه عفونت با ویروس کرونا در جهان پیشتاز است، روز شنبه ۱۵ شهریور از مرز ۴ میلیون مورد کرونا گذشت.

India

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس افزایش موارد کرونا در هند باعث بدتر شدن وضعیت در مناطق دوردست این کشور شده است که شیوع بیماری از قبل نظام بهداشتی‌ دچار کمبود مالی‌شان را تحت فشار قرار داده بود.

انتشار ویروس کرونا در هند در ابتدا در شهرهای با تراکم جمعیت بالا و با رشد بی‌رویه رخ داد. اما از آن بعد شیوع کرونا تقریبا به هر ایالتی رسیده و روستاها و شهرهای کوچکتر را هم درگیر کرده است.

شمار موارد زیاد کرونا در هند با جمعیت حدود ۱.۴ میلیارد نفری‌اش مایه شگفتی کارشناسان نشده است. پاسخ با تاخیر هند به ویروس کرونا باعث شد که دولت این کشور مجبور شود قرنطینه سختی را در اواخر ماه مارس (اوائل فروردین) در این کشور اعمال کند.

تعطیلی دو ماه اقتصاد هند به کارکنان بهداشتی فرصت داد تا خودشان را برای بدترین وضعیت آماده کنند. اما با افزایش هزینه‌های ناشی از این قرنطینه، مقامات مجبور شدند کسب‌وکارها و فعالیت‌ّ‌های روزمره را بازگشایی کنند.

بیشتر موارد کرونا در هند در ایالت غربی ماهاراشترا و چهار ایالت جنوبی تامیل‌ نادو، آندرا پرادش، تالانگانا و کارانتاکا رخ داده است.

اما موارد جدید کرونا اکنون در جاهای دیگر این کشور بروز کرده‌اند.

۸۶۴۳۲ مورد جدید کرونا در هند در ۲۴ ساعت گذشته شمار کل موارد عفونت در این کشور را به ۴۰۳۲۱۷۹ مورد رسانده است.

در حال حاضر هند پس از  برزیل با ۴۰۹۱۸۰۱ و امریکا با ۶۲۰۰۱۸۶ مورد عفونت کرونا در مقام سوم جهان قرار دارد.

کد خبر 546503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha