دانشگاه آکسفورد به حدود یک دهه پیشتازی رقیب دیرین خود کمبریج پایان داد و در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا از نگاه گاردین در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر در صدر ایستاد.

دانشگاه آكسفورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانشگاه کمبریج که در ۹ سال گذشته همواره صدرنشین بهترین دانشگاه‌های بریتانیا بود، امسال جای خود را به آکسفورد داد و با دو رده سقوط در جایگاه سوم ایستاد. دانشگاه سنت‌اندروز هم بسان گذشته در همان رده دوم قرار گرفت. مهم‌ترین عامل صدرنشینی آکسفورد در رده‌بندی امسال بهبود وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان آن پس از پایان درس خواندن در این دانشگاه است.

مدرسه اقتصاد لندن هم مانند آکسفورد و کمبریج در حوزه کارآفرینی برای دانش‌آموخته‌های خود پیشتاز است، در این دوره با جهشی خیره‌کننده از جایگاه ۱۹ به رده پنجم رسید. این بازگشت به جمع ۱۰ دانشگاه برتر بریتانیا پس از پنج سال برای مدرسه اقتصاد لندن رقم خورد. افزایش بازار کار برای دانش‌آموختگان رشته‌های اقتصاد و حقوق و البته گرفتن نمره بسیار خوب از ارزیابی دانشجویان از دلایل اصلی موفقیت این مدرسه است.

گرفتن دانشجویان برتر، بالا بودن سطح آموزش در رشته‌های مهم از جمله اقتصاد، فیزیک و حقوق، میزان اشتغال دانش‌آموخته‌ها شش تا ۱۵ ماه پس از پایان تحصیل، میزان رضایت دانشجویان از عملکرد استادان و خدمات دانشگاه و... از جمله معیارهای انتخاب دانشگاه‌های برتر است.

کد خبر 546427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha