مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

سفر اخیر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به همدان در کنار دستاوردهای مهمی که نصیب الوند نشینان کرد، با مطالبات و خواسته‌های مسئولان اجرایی این استان مبنی بر حل برخی دغدغه‌های مهم جاری در سطح استان و تأمین اعتبار برای برخی طرح‌ها همراه بود.

سفر نوبخت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حضور نوبخت در همدان فرصت طلایی را برای مجمع نمایندگان، استاندار و نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان فراهم ساخت تا ضمن قدردانی از حمایت‌هایی دولت در به ثمر رساندن طرح‌های وعده داده‌شده از گذشته که زمینه جهش توسعه این استان را دنبال داشت، گذر از برخی چالش‌های پیش روی را نیز مطرح و خواستار گره‌گشایی این دست مسائل شوند. خدمات گسترده دولت در توسعه همه‌جانبه همدان در عرصه‌های مختلف اگرچه رضایتمندی مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را موجب شد اما انتظار آن‌ها برای حل بخشی از مطالبه‌های باقی‌مانده از دهه‌های گذشته را نیز بالا برد چراکه این پیوند عمیق همکاری دولت با استان را مثبت و راهگشای مسیر روبه رشد این استان می‌دانند.

دستاوردهای یک سفر

هم‌زمان با این سفر، ۱۰ هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان همدان بااعتبار یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد؛ واحدهایی که برای احداث آن‌ها از تسهیلات بازسازی استفاده‌شده است. آغاز به کار ۳۷ طرح تولیدی بااعتبار یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۱۹ هزار و ۲۶۲ از دیگر دستاوردهای سفر نوبخت به این استان بود.

همچنین افزون بر کلنگ‌زنی طرح احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان همدان در روستای حاتم آباد کبودرآهنگ، ۱۶ طرح بااعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف این استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد. درواقع سفر یک‌روزه دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به استان همدان دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های درمان، مسکن روستایی و محرومان، اشتغال و تولید به همراه داشت؛ اخبار خوبی که در شرایط سخت تحریم نور امید را در دل الوند نشینان تاباند.

سرریز اعتبارات مالی به طرح‌های همدان

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه سفر خود به همدان، از روند احداث مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان این شهر نیز بازدید و قول مساعد برای تکمیل این ۲ مرکز درمانی را صادر کرد. اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان بدون تردید یکی از دستاوردهای مهم و پربرکت این سفر بود.

همچنین تأکید وی به اینکه بیمارستان اکباتان همدان نیازهای این استان و غرب کشور را برطرف می‌کند و باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، نویدبخش افتتاح این طرح مهم بهداشتی و درمانی در آینده نزدیک بود. بر این اساس قرار است بخش کلینیک و بخش بستری آن تا پایان سال جاری و مجموعه بیمارستان تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. معاون رئیس‌جمهوری این وعده را داد که مرکز جامع سرطان همدان واقع در بیمارستان بعثت نیز در آبان و نهایت تا انتهای فصل پاییز امسال و بیمارستان اکباتان نیز نهایت تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان همدان از دیگر دستاوردهای مهم سفر نوبخت به همدان بود. همچنین در حضور نوبخت، تأمین قطعی اعتبار برای بهره‌برداری از طرح‌های کنارگذر اسدآباد، کتابخانه استاندارد چهارراه باهنر (چهارراه خاکریز) و تأسیسات فاضلاب این شهرستان نیز به تصویب رسید.

این سفر لبریز از جذب اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های در دست اجرای استان بود به‌طوری‌که با حمایت‌های نوبخت، اختصاص ۹۴ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز نیز مورد موافقت قرار گرفت. رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سفرش به همدان دستور پرداخت ۱۰۰ درصدی ۹۴ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز را صادر کرده است. ثمره این نگاه حمایتی دولت به همدان، بهره‌برداری از ۴۰ طرح مهم در بخش‌های مختلف با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی سطح این استان تا پایان امسال است، اقدام ارزشمندی که درگذشته مشابه آن وجود نداشت. انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه‌وبودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری همدان در راستای تأمین مسکن برای خانوارهای نیازمند و بدون سرپناه مناسب در همدان و طرح‌های جهش تولید از دیگر دستاوردهای این سفر پر خیروبرکت بود.

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با متوسط مساحت ۶۰ مترمربع برای خانوارهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیر، خانوارهای واحد مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر دارد، خانوارهای محروم که مسکن مناسب دارند و خانوارهای محروم زیرپوشش نهادهای حمایتی در این تفاهم‌نامه منظور شد. همچنین برای ساخت این واحدهای مسکونی منابع موردنیاز شامل کمک بلاعوض به ازای هر متقاضی ۳۰ میلیون تومان و تسهیلات ویژه بهسازی مسکن و آورده متقاضی تأمین می‌شود.

درخواست‌ها و مطالبات

در کنار دستاوردهای ماندگار و مؤثر سفر نوبخت به همدان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه دبیر جهش تولید و توسعه، تأمین اعتبار برای حل برخی کمبودها و دغدغه‌ها نیز توسط مسئولان اجرایی همدان مطالبه شد. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان بیان کرد: بودجه بازوی عدالت اجتماعی است، از دولتمردان خواست توجه جدی رعایت عدالت در این حوزه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد مقاومتی استان همدان که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: اینکه در تقسیم بودجه شهرستان‌ها و استان‌ها درجه‌بندی شوند، با مبانی انقلاب اسلامی سازگار نیست و مسئولان به این مهم توجه کنند. همدان در این تقسیم‌بندی بودجه جزو استان‌های متوسط حساب‌شده درحالی‌که ظرفیت‌های بالقوه در عرصه‌های مختلف دارد، البته در ۴۰ سال گذشته در بودجه نواقصی داشته‌ایم و تقسیم‌بندی‌ها با مبانی انقلاب اسلامی سازگار نبود.

سیدسعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه اعضای شورای برنامه‌ریزی استان همدان که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، بر حل مشکل آب شهر همدان تأکید کرد و از نوبخت خواست نسبت به رفع این مسئله و تأمین اعتبارات موردنیاز چاره‌اندیشی لازم صورت بگیرد.

وی رونق سدسازی در سطح استان همدان را حرکتی عظیم دانست و گفت: سد نعمت‌آباد آماده بهره‌برداری است و سدر خرمرود نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با سرعت لازم در حال ساخت است.

کد خبر 546418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha