مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از توزیع ۱۳ هزار و ۶۰۴ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان و ادامه این روند خبر داد.

بازسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله محبی روز شنبه ۱۵ شهریور اظهار کرد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است. وی از معرفی به بانک ۱۳ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی سیل‌زده به بانک‌های عامل استان خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده واحدهای معرفی‌شده به بانک‌های عامل استان ۲۱۵۹ واحد احداثی، ۹۱۸۲ واحد تعمیری و ۲۴۸۲ واحد نیز مربوط به واحدهای معیشتی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام روند پیشرفت واحدهای احداثی و تعمیری واحدهای سیل‌زده استان را مناسب دانست و یادآور شد: از این تعداد واحدهای مسکونی معرفی به بانک‌های عامل استان تاکنون ۱۳ هزار و ۶۷ مورد واحد با بانک‌های مربوطه عقد قرارداد شده است.

محبی با اشاره به وضعیت پیشرفت واحدهای سیل‌زده احداثی و تعمیری گفت: تاکنون ۲۱۵۹ مورد آواربرداری، ۲۱۴۰ مورد پی‌کنی ساختمان، ۲۰۶۳ مورد آرماتوربندی و ۲۰۳۳ مورد دیوارچینی به مرحله اجرای سقف رسیده است. کار اجرایی ۲۰۲۱ واحد به مرحله سقف و ۲۰۱۴ واحد مسکونی سیل‌زده نیز پایان یافته است.

محبی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل‌زده بازدید می‌کنند اضافه کرد: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم‌دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال ۹۸ باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی استان ایلام شد. بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

کد خبر 546323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha