دو کارگاه خیاطی و یک کارگاه صنعتی با هدف ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان ساوه راه‌اندازی شد.

خیاطی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه، مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عمده مشکلات خانواده‌های زندانیان خواند و اظهار امیدواری کرد: با رفع بخشی از دغدغه‌های معیشتی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین این اقشار آسیب پذیر باشیم.

سیدنصرت‌الله موسوی گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد و شیوع بیماری و مواردی که ستاد کرونا اعلام کرده است، خیرین می‌توانند نذری (نقدی و غیر نقدی) ایام محرم خود را به این انجمن اهدا کنند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی با تاکید بر حمایت مردم از این انجمن در راستای حمایت از زندانیان و خانواده ایشان، اظهار کرد: چنانچه مشکلات خانواده‌های زندانیان حل نشود، آسیب‌های ناشی از آن دامن‌گیر کل جامعه خواهد شد، از این رو مردم از طریق وجوهات شرعی گرفته تا اجاره منزل خالی، کمک به اشتغال، درمان رایگان و... می‌توانند به این خانواده‌ها کمک کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه یادآور شد: کمک به خانواده‌های کم برخوردار زندانی ضمن حفظ کرامت آنها از اهداف اصلی این انجمن است اما با وجود همه کمک‌های خیرین و مردمی با توجه به شرایط اقتصادی این میزان از کمک‌ها به هیچ‌وجه کافی نیست.

موسوی عنوان کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راهکار کاهش آمار زندانیان جرایم غیر عمد است، همه دستگاه‌های مرتبط باید در جهت پیشگیری از جرایم غیر عمد تلاش کنند تا با اطلاع رسانی و فرهنگسازی شاهد کاهش آمار زندانیان جرایم غیرعمد در جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی، کسب مقبولیت اجتماعی و رفع نیازهای معیشتی، جلوگیری از موازی کاری، نظام‌مند کردن شناسایی زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنها، اولویت بندی مشکلات این افراد و تلاش برای پیشگیری و بروز مجدد آسیب به خانواده‌ها ازجمله اقداماتی است، که در انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان انجام می‌گیرد تا شاهد کاهش مشکلات خانواده‌های زندانیان باشیم.

کد خبر 546322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha