مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

عشایر استان تهران پس از ۱۰۰ روز حضور در مراتع و مناطق کوهستانی، کوچه پاییزه خود را به سمت مناطق جنوبی شروع کردند.

عشایر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاتف ممیزی مدیر امور عشایر استان تهران گفت: کوچ پاییزه عشایر به صورت مکانیزه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. با همکاری استانداری، فرمانداران و شبکه بهداشت درمان مقرر شد در این کوچ، دام‌های عشایر همچون سابق به صورت پیاده جابه‌جا شود، اما جامعه عشایری به صورت مکانیزه در حال کوچ هستند.

وی با اشاره به اینکه این کوچ حدود یک ماه به طول می‌انجامد، ادامه داد: ۱۸۰۰ خانوار عشایری استان تهران به همراه ۶۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌های سمنان، قم و مرکزی اکنون به مناطق میان‌بند و قشلاقی جنوب استان در حال عزیمت هستند.

ممیزی گفت: در سال جاری به عشایر کوچنده در مناطق ییلاقی خدماتی نظیر آبرسانی سیار، توزیع سیلندر گاز،  آرد و مرمت ایل‌راه‌های عشایری ارائه و هماهنگی‌های لازم نیز در بخش‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری‌ها انجام شد. همچنین در سال جاری استقرار سامانه‌های استفاده از انرژی خورشیدی در تامین روشنایی و حمام‌های خورشیدی نیز در مناطق ییلاقی اجرا شد.

مدیر امور عشایر استان تهران مرمت و بازسازی منابع تامین آب آشامیدنی عشایر در مناطق ییلاقی، واکسیناسیون دام عشایر، فعال‌سازی شبکه تلفن همراه و راه‌اندازی فروشگاه سیار این قشر را از دیگر خدماتی عنوان کرد که با حمایت استانداری تهران در مناطق ییلاقی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه بازگشت عشایر از مناطق ییلاقی مستلزم عبور دام عشایر از مناطق میان‌بند (مسیر بین ییلاق و قشلاق) است، افزود: به دلیل توسعه فضاهای شهری، صنعتی و کشاورزی برخی از معابر عشایر مسدود شده است. هر گونه ایجاد مانع در مسیر کوچ عشایر با قانون مغایر است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 546308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha