مدیر کل آموزش و پرورش همدان گفت: همزمان با سراسر کشور ۲۹۱ هزار دانش‌آموزان همدانی از شنبه ۱۵ شهریور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.

مدرسه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد پورداوود روز شنبه ۱۵ شهریور افزود: امسال با توجه به بیماری کرونا و شرایط به وجود آمده سال تحصیلی جدید ۱۶ روز زودتر آغاز شد. با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا کلاس‌های درس متناسب با برنامه، وضعیت سفید، زرد و قرمز استان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش همدان تأکید کرد: همان‌طور که امتحانات نهایی، بخشی از کنکور، آزمون ورودی مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی را برگزار کردیم و هیچ دانش‌آموزی نیز دچار مخاطره نشد، این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که اولویت برای ما سلامت و نشاط دانش آموزان است. نظارت میدانی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس و سرویس مدارس انجام می‌شود.

پورداوود بیان کرد: ۶۴۰ تن از فرهنگیان بازنشسته، ۳۸۰ تن از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و تعدادی نیز از طریق ماده ۲۷ کمبود معلم را جبران کردند. برای آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، ۱۴۴ روستا در استان همدان بستر اینترنت ندارند که از طریق صداوسیما، تهیه درس‌نامه و حضور معلم در مدارس این روستاها برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استفاده می‌شود. امسال ۳۰ هزار نوآموز برای نخستین بار وارد مدارس می‌شوند که تاکنون ۲۴ هزار تن از آن‌ها در طرح سنجش شرکت کردند.

کد خبر 546297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha