۶ هزار نفر بی‌سواد و مانده از تحصیل در مناطق عشایری استان کرمان شناسایی و با کمک راهبران آموزشی و تربیتی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از جذب ۱۰۰درصدی نوآموزان پیش دبستانی در مناطق عشایری این استان در مدت ۷ سال یاد کرد و گفت: بازنماندن حتی یک دانش‌آموز از چرخه آموزش از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش عشایری است.

منوچهر امیرتیموری با اشاره به اهمیت موضوع درآمدزایی آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش عشایری در دولت تدبیر و امید با ورود به بحث درآمدزایی با راه‌اندازی دو مرکز رفاهی، یک آشپزخانه و ساخت سه باب مغازه شروع فصل جدیدی در تامین هزینه‌های مورد نیاز آموزش گشوده است.

وی با بیان اهمیت بهداشت سرویس‌های بهداشتی در مدارس گفت: ما در گذشته با مشکل نبود یا مناسب نبودن سرویس بهداشتی در مدارس عشایری روبرو بودیم که  با تصمیم جهادی و با همکاری خیران و سایر ارگان‌ها، ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی را آغاز کرده‌ایم و گام موثری در بهسازی وضعیت بهداشتی مدارس عشایری برداشته‌ایم.

در بحث ابتکارات، آموزش و پرورش عشایری استان کرمان طرح‌های مفید و کاربردی داشته است که می‌توان به طرح کچ (کتابخانه چمدانی) که از طریق پیگیری راهبران آموزشی و تربیتی انجام شده، همچنین اجرای طرح‌های جم، فناوری سیار، کانون سیار و طرح شامع(شناسایی استعداد مناطق محروم و عشایری و بورسیه کردن ۳۲ دانش‌آموز مستعد و محروم و ارائه خدمات سه گانه به این دانش‌آموزان در قالب یک بسته خدماتی شامل خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و  مالی) و راه‌اندازی کلاس‌های مهارت آموزی با امضا تفاهم نامه در ۴۲ مرکز شبانه روزی عشایری استان کرمان اشاره کرد.

 آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با بیش از ۵۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار دانش‌آموز در ۱۷ شهرستان به وسعت ۱۰۸ هزار کیلومترمربع بحث آموزش و تحصیل عشایر را در دوران کرونا به‌خوبی دنبال کرده است.

کد خبر 546266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha