رئیس سازمان مدیریت حمل ‌و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: همزمان با بازگشایی مدارس بندرعباس تعداد ۲۲ دستگاه اتوبوس با نصف ظرفیت معمول هر اتوبوس کار خدمات‌دهی به دانش‌آموزان و شهروندان را به صورت رایگان انجام‌ می‌دهند.

اتوبوس دانش‌آموز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین اخلاقی شنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر عنوان کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس استان هرمزگان جلسه‌ای با عنوان «طرح ویژه حمل‌ونقل عمومی، باهدف تسهیل تردد دانش آموزان» در نخستین روز از سال تحصیلی جدید، در سازمان برگزار شد. به همین منظور تدابیر ویژه‌ای برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تاکسی و اتوبوس‌های شهری بندرعباس اندیشیده شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ‌و نقل شهرداری بندرعباس افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی (شنبه ۱۵ شهریور) ۲۲ دستگاه اتوبوس با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را انجام‌ می‌دهند. فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری بندرعباس با گسترش بیماری کرونا با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس از ۱۵ اسفند ۹۸ متوقف شده بود. رعایت فاصله در اتوبوس‌ها با نصب برچسب روی صندلی‌ها یکی در میان مشخص شده است. طبق نیازسنجی در مناطق مختلف سطح شهر این اتوبوس‌ها در مسیرهای بلوار امام(ره)، بلوار امام حسین(ع)، کوی ملت و پیامبر اعظم(ص) خدمات‌رسانی رایگان به دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به الزام استفاده از ماسک در حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: داشتن ماسک برای راننده و مسافران در تاکسی و اتوبوس الزامی بوده و ارائه خدمات به افراد بدون ماسک ممنوع است. از طرفی برای کنترل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ناوگان درون‌شهری پنج اکیپ ویژه نظارت و بازرسی در مسیرهای پرتردد، برای رعایت اصول بهداشتی و عدم تخلف رانندگان، مستقرشده‌اند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری اظهار کرد: آن دسته از والدینی که برای ایاب و ذهاب فرزندان خود تقاضای سرویس مطمئن رادارند، با مراجعه به مدارس، اطلاعات شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی تحت نظارت و تائید شده از سوی سازمان را دریافت و برای داشتن سرویس به این شرکت‌ها مراجعه کنند.

شهروندان می‌توانند نظرات خود از نحوه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به سامانه پیامکی سازمان به شماره ۳۰۰۰۷۶۱۷۶۱ ارسال کنند.

کد خبر 546263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha