مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

تیم کارشناسی در کمتر از ۲ هفته مقصران مرگ کیارش کوچولو، پسربچه‌ای که بر اثر برق‌گرفتگی با میله یک هئیت عزاداری مقابل چشمان پدرش جانش را از دست داده بود، اعلام کردند.

کیارش + برق گرفتگی

به‌ گزارش همشهری آنلاین، این حادثه شامگاه دوم شهریورماه در کوچه هادی واقع در خیابان خلیج ‌فارس تهران رخ داد. آن شب کیارش کوچولو از خانه‌شان خارج شد که با دوستانش بازی کند. این در حالی بود که از چند روز قبل و همزمان با شروع ‌ماه محرم، در کوچه تکیه‌ای برپا شده بود و شب‌ها در آن مراسم عزاداری برگزار می‌شد.

کیارش ۴ و نیم ‌ساله کمی آن‌طرف‌تر از خانه کنار یک تیر چراغ برق که نزدیک تکیه قرار داشت رفت و روی زمین نشست. پدرش هم از خانه بیرون آمد و در حالی ‌که مقابل در ایستاده بود با گوشه چشمش گاهی کیارش را نگاه می‌کرد و مراقب او بود. پسربچه با چند نفر دیگر از همسن ‌و سالانش سرگرم بود که ناگهان اتفاق تلخی رخ داد. او دستانش را به میله‌ای فلزی که کنار تکیه عزاداری بود گرفت و همان موقع در مقابل چشمان بهت‌زده پدرش خشک شد و بی‌حرکت ماند.

میله کنار تیر چراغ برق قرار داشت و کمی بالاتر کابل برقی به میله متصل بود. پدر کیارش با دیدن این صحنه به سمت پسرش دوید و او را بغل کرد و وقتی فهمید وی دچار برق‌گرفتگی شده او را با موتورش به بیمارستان فیاض‌بخش که در آن نزدیکی است منتقل کرد اما تلاش پزشکان برای نجات کیارش کوچولو به جایی نرسید و او ناباورانه روی تخت بیمارستان جان باخت.

با مرگ او، در حالی ‌که مسئولان برپاکننده تکیه مدعی بودند که کیارش به‌ دلیل اصابت سرش به میله فلزی جان باخته است، پدر وی با مراجعه به دادسرا از آنها شکایت کرد.

در ادامه، پرونده‌ای در شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و بازپرس مصطفی واحدی دستور داد تا تیم کارشناسی ابعاد حادثه را بررسی و مقصران را معرفی کنند. کارشناسان شامل کارشناسان برق، الکترونیک و مخابرات بودند که محل حادثه را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

با انجام بررسی‌ها آنها اعلام کردند که اداره برق در این حادثه قصوری نداشته است اما افرادی که برای برپایی تکیه عزاداری اقدام کرده‌اند مقصر هستند. 

به‌ گفته تیم کارشناسی، سرپرست هیئت و ۳مردی که برای سیم‌کشی و انتقال برق از تیر برق به نورافکن‌های هیئت اقدام کرده‌اند در این ماجرا مقصر هستند. آنها با اقدامات ناایمن و غیراصولی موجب مرگ تلخ کیارش کوچولو شدند.

براساس نظریه کارشناسان، سرپرست هیئت ۴۰درصد و ۳مردی که به دستور او برای برپایی هیئت و سیم‌کشی برق کمک کرده بودند هرکدام ۲۰درصد مقصر شناخته شدند. 

این نظریه به‌زودی به مقصران این حادثه ابلاغ خواهد شد و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 546214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha