مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: حادثه خط دو مترو به کمبود قطعات ارتباطی ندارد.

فرنوش نوبخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به سوالی درباره گزارش کمیسیون سانحه در خصوص خروج قطار از ریل خط دو مترو تهران، گفت: این مساله برای ما بسیار مهم است و بررسی های کارشناسی درباره آن انجام گرفته است. مترو روند عادی خود را در پیش گرفته است؛ در این زمینه از سازنده خارجی سوالاتی پرسیده شده و شرکت های واجد صلاحیت نیز تست های مربوطه را انجام می دهند و مساله فنی آن بررسی و حل و فصل می شود. 

او با بیان اینکه قطعات شکسته تست و بررسی می شود تا مشخص شود اتفاق مربوط به پروسه ساخت است و یا فرسودگی و خستگی، افزود: همه این موارد بررسی و اصلاحات روی قطارها انجام شده است تا دیگر این اتفاق نیفتد. البته یک پروسه چندمرحله ای طی شده است که دیگر این اتفاق رخ ندهد. 

نوبخت گفت: حادثه ای که در خط دو مترو رخ داد به کمبود قطعات ارتباطی ندارد. یک اتفاق فنی بود و اقدامات پیشگیرانه جدی برای آن انجام دادیم. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه مشکل در تامین قطعات چند بخش مختلف را شامل می شود، گفت: قطعات برق ها، کلیدها، سیستم های ترمز، رانش، قطعات تجهیزات کنترلی، پست های فشار قوی برق و تجهیزات متعدد و مختلفی داریم که هرکدام به برندهای مختلف کشورهای مختلف باز می گردد و می توانند به صورت جداگانه با مشکلاتی در کمبود قطعات روبرو باشند. 

او با بیان اینکه تامین قطعات مترو به سختی در حال انجام است، گفت: اتفاقی که رخ داد مربوط به کمبود قطعات نیست، اصلاحات مورد نظر انجام شده است و با سازنده خارجی مکاتبات درباره علت یابی حادثه انجام شده است و با کارشناسان داخلی نیز بررسی های لازم صورت گرفته است. 

نوبخت در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی برای عدم تکرار این حادثه وجود دارد؟ گفت: تمام تلاش خود را می کنیم حمل ونقل را ایمن حفظ کنیم. 

او با تاکید بر اینکه این موضوعات برای ما بسیار مهم است و پیگیری های لازم را انجام می دهیم، افزود: موضوع بررسی کامل می شود، اما اکنون بیشترین مشکل ما کمبود قطعات و همچنین نبود پول است. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به اینکه مترو از نظر مالی بسیار تحت فشار است، ادامه داد: کرونا منابع درآمدی ما را کاهش داد، از طرفی هم نتوانستیم از کمک های مالی که برای کرونا تخصیص داده شده است، بهره مند شویم. اخیرا اعلام شد به شرکت های حمل و نقل برون شهری از سمت دولت کمکی انجام شده است، ما نیز یک شرکت حمل و نقل برون شهری هستیم که از تهران تا هشتگرد مسافر جابجا می کنیم و می خواهیم به ما نیز از این کمک ها اعطا شود.

نوبخت افزود: به ما نیز به عنوان شرکت بهره برداری مترو، از منابع کمک های کرونا هیچ یارانه ای پرداخت نشده است و امیدواریم در این باره بیشتر به ما کمک کنند.

او ادامه داد: کرونا باعث شده است ساعت کارکرد پرسنل مترو کم شود که این باعث می شود همه هزینه های ما در سیستم بالا رود، از طرفی کارکرد پیمانکاری، نظافت، شست و شو و ضدعفونی نیز هزینه های ما را بسیار بالا برده است و از دولت و سازمان برنامه و بودجه می خواهیم به ما کمک کنند.

کد خبر 546160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha