شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

دسامبر ۱۹۹۰ فیلم «پدرخوانده ۳» برای اولین بار اکران شد. اکنون ۳۰ سال از آخرین نمایش قسمت سوم این سه‌گانه جادویی سینما می‌گذرذ.

پدرخوانده 3

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: پدرخوانده محصول ۱۹۷۲ چنان جایگاه رفیعی از لحاظ ماهیت، محتوا و فرم و فضا نسبت به دو دنباله بعدی خود دارد که ممکن است حتی قابل محاسبه نباشد. با این حال، از منظر مختلف این روایت خلاق «ماریو یوزو» و فرانسیس فورد کاپولا قابل بررسی‌های عمیق است. این آثار در ردیف فیلم‌های ناب قرار دارند.

بسیاری از تماشاگران حتی دیالوگ این فیلمها را از حفظ هستند و با صحنه‌ها و سکانس‌های مختلف آن چنان همذات‌پنداری کرده‌اند که گویی سال‌هاست زندگی بدون یادآوری آن نماها برایشان غیرممکن می‌شد.

 بررسی نوع و سبک و شیوه بازیگری مارلون براندو، آل پاچینو و رابرت دنیرو از موارد جذاب پدرخوانده‌هااست. مقایسه نحوه بازیگری این ۳ در سه گانه پدرخوانده، شباهت و تفاوت‌های تکنیک بازیگری‌شان و این که سیر تکاملی بازیگری این سه؛ حال که مارلون براندو ۱۶ سال است که از دنیا رفته و دو نفر دیگر هر دو به سنین پیری رسیده‌اند دارای چه آیتمها و المنت‌هایی شده، خود می‌تواند بهانه‌ای برای یک نوشتار فنی و موشکافانه باشد. به مناسبت ۳۰ سالگی پدرخوانده ۳، پنج  قاب از این اثر ماندگار را در ادامه ببینید:

آل پاچینو و اندی گارسیا
دایان کیتون، سوفیا کاپولا و آل پاچینو
سوفیا کاپولا دختر فرانسیس فورد کاپولا در نقش ماری کورلئونه
دایان کیتون و آل پاچینو
آل پاچینو و اندی گارسیا

کد خبر 546143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha