مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به اخاذی و سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی به خصوص دختران جوان در پوشش فعالیت برای مدلینگ و ... خبر داد.

مدلینگ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره فعالیت صفحاتی که در پوشش مدلینگ و ... فعالیت می‌کنند، گفت: تا کنون چندین مورد پرونده در مورد سوء استفاده از تصاویر یا اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پوشش فعالیت برای مدلینگ در پلیس فتا تشکیل شده است که اکثر این موارد نیز منجر به دستگیری مجرمان شده است.

وی گفت: در اکثر این موارد مجرمان با سوء استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان خود نزدیک شده بودند، این افراد عمده قربانیان خود را از میان دختران جوان انتخاب کرده و با ارسال پیام‌هایی به آنان و تعریف از برخی ویژگی‌های ظاهری آنان، از این افراد برای حضور در پروژه مدلینگ یا مدل شدن دعوت کرده‌اند. حتی به برخی از این افراد وعده درآمدهای میلیونی نیز داده شده بود.

رجبی ادامه داد: پس از اغفال این افراد، از آنان خواسته می‌شود تا عکس‌ها و تصاویر خصوصی‌تری از خودشان برای طرف مقابل ارسال کرده یا حتی از آنان برای عکاسی حضوری نیز دعوت شده بود. متاسفانه پس از این موارد افراد سوء استفاده‌گر با تهدید قربانیان خود به انتشار تصاویر و سوء استفاده از عکس‌ها اقدام به اخاذی از قربانیان خود کرده و آنان را تهدید کرده که اگر مبلغی را به حساب آنان واریز نکنند عکس‌ها و تصاویر را با عناوین نامناسب در فضای مجازی توزیع خواهند کرد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: متاسفانه احتمال برخی سوء استفاده‌های دیگر از قربانیان نیز در بستر این فضا وجود دارد، برابر قانون هتک حرمت و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم بوده و مشمول مجازات است. به همین دلیل نیز به افرادی که قصد انجام چنین اقداماتی را دارند هشدار می‌دهیم که مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین به کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز هشدار می‌دهیم که یه هیچ عنوان فریب چنین وعده‌ها و تبلیغاتی را نخورند. همچنین درصورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را حتما از طریق تماس با پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 546105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha