استاندار بوشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه گفت: بازگشایی مدارس و آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی باید براساس شرایط و وضعیت کرونایی شهرستان‌ها و مناطق و تصمیمات ستاد ملی کرونا باشد.

کرونا بوشهر

عبدالکریم گراوند در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تمامی نظام آموزشی در جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید این است که باید در مقابله با این ویروس انعطاف داشته باشیم و همه عاقلانه و دور از احساسات مصونیت‌های لازم را ارائه کنند.

وی با تاکید بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید در برنامه‌های آموزشی و بازگشایی مدارس باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل شود.

استاندار بوشهر برقراری ارتباط معلم با دانش‌آموز در راستای تعلیم و تربیت در سال تحصیلی را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: تاثیر معلم بر تربیت دانش‌آموزان بیشتر از خانواده‌ها است که پیوند و ارتباط دانش‌آموز و معلم در پاسخگویی به مشکلات و نیازهای آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند گفت: مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است، هر چند وضعیت کرونایی شهرستان‌ها و مناطق شکننده است و ثابت نیست ولی باید سخت‌گیری‌های لازم در بازگشایی مدارس در پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار بگیرد.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان را بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و شرایط مناطق و شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: باید متناسب با شرایط و وضعیت کرونایی شهرستان‌ها در سال تحصیلی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکل زیرساخت‌های اینترنتی در نقاط مشکل‌دار روستایی، عشایری و محروم گفت: برای دسترسی لازم مردم به ویژه دانش‌آموزان از سیستم اینترنت، باید مشکلات مناطق روستایی و عشایری بررسی و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود. هر منطقه‌ای نیاز است باید صدا و سیمای استان بوشهر برای آموزش دانش آموزان همکاری لازم را ارائه کند.

وی با اشاره به برگزاری آموزش در سال تحصیلی جدید از طریق فضای مجازی گفت: برای دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزشی آموزش و پرورش باید از سوی این نهادها تامین شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین ابزار مورد نیاز دیگر دانش‌آموزان بی‌بضاعت در استفاده از فضای مجازی در سال تحصیلی گفت: در این راستا باید تامین نیاز این دانش‌آموزان در تهیه ابزار آموزشی برای استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است؛ سعید کشمیری، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۶ شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، تنگستان و عسلویه در وضعیت قرمز ویروس کرونا هستند. دو شهرستان دیر و کنگان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان دشتی و جم در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند.

از مدتها پیش استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت، اما با مراقبت‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک، این استان در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفت.

کد خبر 545992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha