گرچه آمار رسمی ابتلای ۳۸۲۰۰ و مرگ تنها ۱۴۰۹ نفر را در افغانستان از ویروس کرونا نشان می‌دهد اما برخی مقام‌های دولتی معتقدند آمار مرگ روزانه بیماران کووید-۱۹ در دوران اوج رقمی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ نفر بوده است.

بازي و شادي و عروسي در افغانستان در زمانه كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، با وجود افزایش نگرانی‌ها از بازگشت موج دوم کرونا به افغانستان، بسیاری از مردم پس از چند ماه خانه‌نشینی و قرنطینه به زندگی عادی بازگشته‌اند. بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس کلاس‌های یازدهم و دوازدهم و برخی بوستان‌ها و شهربازی‌ها نشانه آسان‌گیری دولت کابل در زمانه کروناست و کسی هم دیگران را مجبور به داشتن ماسک نمی‌کند اما آمارهای غیررسمی از بحرانی بودن اوضاع خبر می‌دهند.

محمدیعقوب حیدری، رئیس کمیته مبارزه با شیوع کرونا در افغانستان می‌گوید: «تا امروز دست‌کم بیش از ۸۰۰۰ نفر از کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و به نظر من حدود ۵۳ درصد از ساکنان پایتخت یعنی چهار میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. آمار مرگ و میر روزانه در دوران اوج شیوع ویروس هم چیزی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ نفر در سراسر افغانستان بود.»

با این حال، باز شدن شهربازی، برخی مراکز خرید بزرگ و برپا شدن جشن‌های عروسی نشان می‌دهد مردم افغانستان بیش و پیش از آنکه از ویروس نگران باشند، از شرایط قرنطینه خسته شده‌اند و در پی راهی هستند تا دوباره زندگی عادی خود را از سر بگیرند.

کد خبر 545980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha