شرکت‌های مالک محموله‌های نفتی‌ که به‌تازگی توسط آمریکا مصادره شده، در یکی از دادگاه‌های منطقه کلمبیای آمریکا با ثبت شکایتی خواهان عودت نفتکش‌ها و محموله‌های نفتی آنها شده‌اند؛ کشتی‌ها و محموله‌هایی که واشنگتن مدعی بود متعلق به ایران و در مسیر حرکت بسوی ونزوئلا است.

كشتي نفتی‌

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: شرکت‌های مزبور با رد این ادعا که مقصد نفتکش‌ها ونزوئلا بوده است، خبر دادند که بنا بود این شناورها به کشور جزیره‌ای ترینیداد و توباگو در دریای کارائیب بروند تا محموله آنها به مشتریانی در پرو و کلمبیا فروخته شود.

وزارت دادگستری آمریکا ماه پیش اعلام کرد که یک میلیون و ۱۱۶ هزار بشکه سوخت «به مقصد ونزوئلا» را توقیف کرده است.

این شرکت‌های بین‌المللی در شکایتی که دیروز تسلیم دادگاه کردند، عبارتند از شرکت مبین (Mobin International Limited) مستقر در امارات متحده عربی که اعلام کرده مالک محموله نفتکش‌های "بِلا" و "برینگ" است، شرکت سوخت عمان (Oman Fuel) که در انگلیس ثبت شده و اعلام کرده که مالک محموله نفتکش‌های "پاندی" و "لونا" است و شرکت سوخت سوهر (Sohar Fuel) که اعلام کرده مالک بخشی از محموله نفتکش "لونا" است.

این شرکت‌ها گفته‌اند که محموله‌ها را به شرکت سیتی انرژی (Citi Energy FZC) مستقر در امارات متحده عربی، پیش فروش کرده بودند ولی پرداخت وجه هنگام تحویل بار انجام می‌شد که با توقیف نفتکش‌ها توسط آمریکا مختل شده است.

حدود ۲۰ روز پیش یک مقام آمریکایی مدعی شده بود که دولت واشنگتن برای نخستین بار کشتی‌هایی را که گفته می‌شود حامل سوخت از ایران به سمت ونزوئلا بوده‌اند، توقیف کرده است.

کد خبر 545851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha