نتایج یک بررسی در ایسلند نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌ها ضد ویروس کرونا در بیماران ابتدا افزایش و بعد در ۹۰ درصد بیماران بهبودیافته تا چهار ماه در حد ثابتی باقی می‌ماند.

Iceland

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بررسی های پیشین نشان داده بودند که آنتی‌بادی‌های ضد ویروس کرونا در طول چند ماه پس از عفونت کاهش شدیدی پیدا کرده‌اند و در نتیجه پرسش‌هایی درباره مدت مصونیت افراد بهبودیافته از عفونت مطرح شده بود.

اما این یافته‌های جدید ممکن است دلالت‌هایی از لحاظ خطر عفونت دوباره و مدت مصونیت‌بخشی واکسن داشته باشند.

پژوهشگران برای اینکه دریابند چه شماری از افراد در ایسلند دچارعفونت با کروناویروس جدید شده‌اند و وضعیت مصونیت آنها پس از بهبودی چگونه است، میزان‌های آنتی‌بادی در بیش از ۳۰۰۰۰ ایسلندی را اندازه گرفتند.

بر اساس این نتایج، این پژوهشگران تخمین می‌زنند حدود یک درصد جمعیت ایسلند دچار عفونت کروناویروس شده باشند. در گروه مورد بررسی، در۵۶ درصداز پس انجام آزمایش PCR تشخیص قطعی عفونت ویروس کرونا داده شد. حدود ۱۴ درصد افراد تشخیص رسمی نداشتند، اما پس از قرارگیری در معرض ویروس خودشان را قرنطینه کرده بودند. در ۳۰ درصد باقیمانده افراد آزمایش آنتی‌بادی عفونت قبلی با ویروس کرونا را نشان داد.

به گزارش این پژوهشگران، در میان ۱۲۱۵ نفری که آزمایش PCR عفونت ویروسی را در آنها نشان داده بود، در ۹۱ درصد موارد میزان آنتی‌بادی در دو ماه اول پس از تشخیص افزایش یافت و بعد به حد ثابتی رسیده بود.

البته این نتایج که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، بر گروه یکنواختی از جمعیت از یک کشور واحد متمرکز بود، بنابراین ممکن است یافته‌ها در بخش های دیگر جهان با جمعیت‌ها متنوع‌تر مشابه این یافته‌ّا نباشد.

با این وجود این بررسی نشان می‌دهد که آزمایش‌های دقیق آنتی‌بادی می‌تواند شیوع حقیقی عفونت ویروس کرونا را نشان دهد.

در مقاله تفسیری در همین شماره ژورنال هشدار داده است که هنوز روشن نیست که آنتی‌بادی‌های موجود در بیماران از آنها درباره عفونت دوباره حفاظت خواهد کرد یا نه.

اما ظاهرا آزمایش‌های آنتی‌بادی ممکن است یک جانشین به‌صرفه برای آزمایش‌های خود ویروس باشند و ممکن است در بررسی جمعیت‌ها در کشورهایی که قصد بازگشایی اقتصادها و مدارس‌شان را دارند، به کار بیایند.

کد خبر 545805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha