مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد پایش هوایی، ماهواره‌ای، لیزری و زمینی تالاب انزلی از امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه آغاز شد.

پایش هوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ساسان کفایی اظهار کرد: در پایش هوایی و همزمان ماهواره‌ای عکس‌های دقیقی توسط هواپیما گرفته و تبدیل به نقشه‌ای دقیق و محدوده تالاب از این طریق تعیین و برنامه‌ریزی‌های سازمان محیط زیست بر اساس آن انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد : همچنین بوسیله لیزر اسکن، عمق سنجی تالاب انزلی اصورت می‌گیرد و در حین عمق سنجی میزان فاضلاب، شوری و اکسیژن تالاب نیز آنالیز می‌شود که هر چه میزان اکسیژن در آب پایین تر باشد یعنی فاضلاب بیشتری در آن نقطه وارد شده است.درواقع با این اقدام مشخص میشود در کجای تالاب عمق آب کاهش یافته است تا بر این اسا و سازمان محیط زیست برای رفع مشکل برنامه‌ریزی کند.  

کفایی اضافه کرد : از سویی با استفاده از تصاویر ماهوارهای، گذشته تالاب انزلی نیز استخراج و آنالیز و مشخص می‌شود در گذشته چه اتفاقاتی برای آن روی داده و پس از این مرحله متوجه شویم تالاب بر اساس چه مدلی دچار اتفاق کنونی شده است. همچنین بر این مبنا پیش بینی می شود اگر طبق روال ۲۰ سال گذشته پیش برویم چه اتفاقی برای تالاب روی خواهد داد.

وی ادامه داد: بر اساس این پایش مشخص می‌شود اگر مداخله مثبت دولت و مردم را در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد و بر اساس آن برنامه حفاظت از تالاب ارائه خواهد شد.

کد خبر 545780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha