رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی برای صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال و اراضی کاملا جدی است.

زمین‌خواری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۴۱ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان آزادسازی و رفع تصرف شده و  دستگاه قضایی برای صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، کاملا جدی است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال است افزود: با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند و انتظار ما این است، تمامی دستگاه‌های متولی نیز در اجرای وظایف قانونی خود قاطعانه عمل کنند. تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تصرفات اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، اراضی ساحلی و رودخانه ۳۳۴ مورد است و در همین ارتباط ۱۵۱ پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز تشکیل شده است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

تفکیک مردم عادی از زمین‌خواران و سودجویان در روستای ابوالفضل

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مبارزه با زمین‌خواری باید مردم عادی از زمین‌خواران سودجو تفکیک شوند.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که باید در مبارزه با بحث مقابله زمین‌خواری مورد توجه قرار گیرد تفکیک مردم عادی از زمین‌خواران سودجو است تا آسیبی به اقشار ضعیف جامعه وارد نشود. اتفاقی که در روستای ابوالفضل اهواز روی داده و یا ماجرای هفت‌تپه و یا مسائل مطرح شده در خصوص واگذاری شرکت‌های مادر تخصصی و استراتژیک نظیر توسعه نیشکر برخاسته از تصمیمات خلق‌الساعه بوده که هم به مردم آسیب می‌زند و هم به آبروی نظام صدمه وارد می‌کند. ما باید مردمی که در مناطق کمتر توسعه یافته چندین سال سکونت داشته و از قشر ضعیف جامعه هستند را از زمین‌خواران بزرگ جدا کنی و روستای ابوالفضل و کوی مدرس که قریب به ۴۰ سال است مردمی از قشر مستضعف در آن ساکن هستند زمین‌خوار به شمار نمی‌روند و در حوزه مبارزه با سودجویان مطالبه ما باید برخورد با عده‌ای باشد که با شعار حمایت از مستضعف هر روز زمین‌هایی را در اطراف شهرهای بزرگ تصرف می‌کنند و قطعا این زمین‌خواران مردم عادی نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث زمین‌خواری در اطراف اکثر شهرها و کلانشهرها به خصوص اهواز وجود دارد و عده‌ای سودجو به دنبال تصرف زمین‌ها هستند، اما ما باید مردم را از این سودجوها تفکیک کرده و اجازه ندهیم که به مردم آسیب وارد شود. زمین‌خوار واقعی فردی است که زمین‌های بزرگ را تصرف کرده و قطعه قطعه به فروش می‌رسانند و در ظاهر نیز قصد حمایت محروم را دارند. باید این امر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و اجازه ندهیم تا به مردم آسیبی وارد شود.

کد خبر 545715
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha