مدیران استقلال اگر چه در انتظار پاسخ استراماچونی هستند اما مذاکرات خود با گزینه های داخلی را هم به شکل موازی پیگیری کرده اند.

فرهاد مجیدی

به گزارش همشهری آنلاین استقلال در حالی باید فردا در فینال جام حذفی به مصاف تراکتور برود که به نظر می‌رسد بازی با هر نتیجه‌ای به پایان برسد شاهد آخرین حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌ها خواهیم بود.

سعادتمند که اعلام کرده بود در صورت نتیجه نگرفتن استقلال در فینال جام حذفی به سایر گزینه‌ها برای نیمکت استقلال هم فکر می‌کند با پاسخ تند فرهاد روبه‌رو شد. مجیدی با ابراز تاسف از اینکه مدیریت باشگاه در اختیار فردی مانند سعادتمند است اعلام کرد حتی با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی هم در این تیم نخواهد ماند و بهتر است مدیرعامل استقلال از همین حالا به فکر انتخاب جانشینی او باشد.

با توجه به اتفاقات رخ داده در استقلال مدیران این باشگاه اقدامات موازی را برای تعیین سرمربی فصل بعد استقلال در پیش گرفته‌اند.

گزینه اول بازگشت استراماچونی است که طبق گفته سعادتمند می‌تواند یک میلیون یورو از غرامت پرداختی به این مربی ایتالیایی را کاهش دهد. به نظر می‌رسد مدیران استقلال از استرا خواسته‌اند تا نظر نهایی خود را بعد از فینال جام حذفی به این باشگاه اعلام کند.  در صورتی که به هر دلیلی استراماچونی قید بازگشت به تهران را بزند آنگاه با توجه به مذاکرات مدیران استقلال با برخی گزینه های داخلی باید دید در نهایت کدام مربی شانس حضور بر روی نیمکت استقلال را خواهد داشت.

از محمود فکری سرمربی نساجی قائمشهر به عنوان یکی از گزینه‌های مد نظر احمد سعادتمند نام برده می‌شود. فکری در نیم فصل دوم وقتی هدایت تیم شمالی را به عهده گرفت لیگ را بدون هیچ شکستی به پایان رساند تا خبر از حضور یک سرمربی آینده‌دار در فوتبال ایران بدهد. کاپیتان سابق آبی‌ها در مدت کم حضورش در لیگ برتر نشان داد که اهل قیل و قال‌های رسانه‌ای نیست و صرفا تمرکزش بر روی مسائل فنی است. گفته می شود سرمربی نساجی بندی در قرارداد خود با نساجی دارد که امکان جدایی او را فراهم می‌سازد. هر چند به نظر نمی‌رسد با توجه به رابطه خوب مدیران نساجی با مجموعه استقلال جدایی فکری چندان دشوار باشد.

اما گزینه دوم و جذاب‌تر آبی‌ها برای حضور بر روی نیمکت استقلال جواد نکونام سرمربی فولاد است. نکونام بعد از کسب سهمیه به همراه فولاد خوزستان در تمام مصاحبه‌هایش هرگز از حضورش بر روی نیمکت فولاد در فصل آینده قرص و محکم سخن نگفته و همین موضوع باعث شده تا این طور برداشت شود که کاپیتان سابق تیم ملی ایران به دنبال تحولات در باشگاه مورد علاقه‌اش است تا در صورت دریافت پیشنهاد، سرمربیگری این تیم را به دست بیاورد. 

نکونام دیروز در آخرین گفت و گوی خود در لفافه اشاره‌ای هم به آرزوی نشستن بر روی نیمکت استقلال کرده بود.

گزینه‌ای که اخیرا به شدت با فرهاد مجیدی دچار درگیری لفظی رسانه‌ای شده بود. نکونام بعد از شکست دادن استقلال در اهواز و جنجال اینستاگرامی مجیدی اعلام کرده بود او مربی اینستاگرامی نیست و حرفش را در زمین مسابقه می‌زند. اظهاراتی که خشم مجیدی را برانگیخت و سرمربی استقلال هم پای محبوبیتش را وسط کشید و اینطور پاسخ نکونام را داد« اینکه تو را با ۲۰۰ بازی ملی کسی تحویل نمی‌گیرد مشکل من نیست»

با این حال جواد نکونام حامیان خود را در میان هواداران استقلال دارد و به لحاظ کاریزما نزدیک‌ترین گزینه برای به خدمت گرفتن هدایت استقلال است.

هر چند در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها اعلام کردند امیر قلعه‌نویی و علی منصوریان هم گزینه هدایت استقلال هستند اما مهم‌ترین مانع برای حضور این دو سرمربی بیکار در استقلال، هواداران این تیم هستند. دو گزینه‌ای که بعد از ناکامی و  جدایی از استقلال موفقیت خاصی را هم تجربه نکردند تا هواداران این باشگاه را دوباره برای بازگشت‌شان وسوسه کند.

استقلال ظرف یک هفته آینده باشگاه خبرسازی خواهد بود. باید منتظر ماند و دید احمد سعادتمند  در روزهای قبل از جام حذفی مذاکرات جدی‌اش را با کدام گزینه پیش برده است.

کد خبر 545601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha