مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

طرح روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول در ۲۶ روستای هدف استان کرمان اجرایی می‌شود.

قاليبافي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان افزود: این صندوق از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۹۰۰ فقره تسهیلات به ارزش  ۱۶۰ میلیارد ریال در حوزه های مختلف کارآفرینی پرداخت کرده که بیشترین اولویت پرداخت تسهیلات در طرح «روستای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» و صندوق‌های خرد محلی  و در قالب طرح‌های گردشگری، صنایع کوچک و کشاورزی بوده است.

یوسف پورواجد بیان کرد: در قالب طرح‌های روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول، ۲۶ روستا در کل استان معرفی شده که ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این روستاها ‌پیش‌بینی شده است. همچنین در قالب صندوق‌های خرد ۴۳ فقره تسهیلات با اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد ریال در استان کرمان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید افزود: از سال ۹۷ در حوزه تسهیلات روستایی آغاز به کار کرده است، در این راستا یکهزار و ۱۸۷ فقره تسهیلات پرداخت و برای ۲ هزار و ۶۱۷ نفر اشتغال ایجاد شده است که براین اساس رتبه چهارم کشور را به لحاظ پرداخت تسهیلات روستایی کسب کردیم.

پورواجد گفت: حدود ۵۶ درصد تسهیلات در حوزه کشاورزی، ۲۵ درصد صنعت و ۱۹ درصد در حوزه خدمات پرداخت شده است. سال جاری چهار مرحله از تسهیلات روستایی در استان کرمان پرداخت شده و بیش از ۱۱۵ درصد پرداختی داشته‌ایم. مرحله پنجم آن نیز در حال برنامه‌ریزی است اما با این تفاوت سهم صندوق از ۱۷.۵ درصد به ۴۰ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود بیش ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه صندوق در این زمینه باشد.

کد خبر 545583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha