مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

نماینده مردم بوشهر با تأکید بر توجه به مشاغل مردم ساحل‌نشین استان گفت: اگر معیشت و شغل مردم با یک بخشنامه دست‌خوش تغییر عمده و در واقع تعطیل شود، شیوه نادرستی است که باید مجریان و تصمیم‌گیران درباره این شیوه‌ها تجدید نظر کنند.

ته لنجی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عبدالکریم جمیری در جمع دهیاران شهرستان گناوه با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا و با تأکید بر توجه به شغل ساحل‌نشینان استان بوشهر اظهار کرد: امرمعاش بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی است که تسهیل در فعالیت این سخت‌کوشان جنوبی ضروری است. شغل ملوانی در تجارت دریایی را یکی از مشاغل مهم مردم ساحل‌نشین استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا ته‌لنجی موردتوجه مردم این دیار است که باید برای رونق دوباره زندگی مردم ساحل‌نشین، نگاه‌ها به موضوع ملوانی و ته لنجی تغییر یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: در نشست با وزیر کشور، ابعاد مختلف موضوعات مربوط به کالای ملوانی بررسی شد افزود: خوشبختانه وزیر کشور همراهی خودشان را با دیدگاه‌های مطرح‌شده در مورد ته‌لنجی اعلام کرد. مقرر شد تا در جلسه‌ای که طی روزهای آینده با محوریت وزیر کشور و با حضور تمامی مسئولان مرتبط و تصمیم‌گیر در موضوع ته لنجی و کالای ملوانی در سطح ملی تشکیل می‌شود همین موضوع‌ها موردتوجه قرار بگیرد تا زندگی ساحل‌نشینان دوباره رونق یابد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تأکید بر توجه به پیشگیری از کالای قاچاق خاطرنشان کرد: بارها تأکید شده اگر واقعاً مسئله پیشگیری از قاچاق است، ضمن شفافیت دستورالعمل‌ها و جامعیت آن، باید برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط مناسب صورت پذیرد و بعد اقدامات مقتضی به مرحله اجرا درآید زیرا بدون ایجاد زیرساخت نمی‌شود زندگی و معیشت و راه ارتزاق بخش قابل‌توجهی از ساحل‌نشینان را تعطیل کرد. اگر معیشت و شغل مردم با یک بخش‌نامه دست‌خوش تغییرات عمده و درواقع تعطیل شود شیوه نادرستی است که باید مجریان و تصمیم گیران در مورد این شیوه‌ها تجدیدنظر کنند.

در این نشست در کارگروه‌های تخصصی فرصت‌ها و مزیت‌های روستاها، چالش‌ها و مشکلات آن موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد برای جمع‌بندی و نهایی شدن راهکارها و اولویت‌گذاری اقدامات و پیگیری‌ها در جلسات آتی، مبنای کار و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 545566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha