شرکت بریتانیایی آسترا-زنکا اعلام کرد جلب داوطلبان را در آمریکا برای انجام بررسی مرحله نهایی واکسن کرونایش با نام AZD1222 را آغاز کرده است.

AstraZenka

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  در این کارآزمایی بالینی مرحله سوم که ۳۰۰۰۰ نفر را در برخواهد گرفت، یک گروه از شرکت‌کنندگان در این کارآزمایی دو دوز این واکسن تجربی را به فاصله چهار هفته و گروه دیگر دارونما (واکسن بی‌تاثیر) را دریافت خواهند کرد.

این کارآزمایی با حمایت دولت آمریکا بر اساس «برنامه عملیات با سرعت بالا» انجام می‌شود که هدف آن تسریع تولید، ساخت و توزیغ  واکسن ها و درمان‌ها برای کووید-۱۹ است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است ممکن است قبل از انتخابات رئیس‌جمهوری این کشور در ۳ نوامبر (۱۳ آبان) یک واکسن برای کروناویروس جدید در اختیار قرار گیرد، اما اغلب کارشناسان می‌گویند بعید است تا این تاریخ آزمایش‌های واکسن‌ها تکمیل شود.

شرکت آسترا-زنکا ( در همکاری با پژوهشگران دانشگاه آکسفورد) د و شرکت آمریکایی فایزر ( در همکاری با شرکت آلمانی بیوان‌تک) اعلام کرده‌اند می‌تواند تا ماه اکتبر (اوائل مهر) داده‌های لازم برای کسب مجوز استفاده اضطراری برای واکسن‌هایشان را در اختیار بگذارند.

کارآزمایی بالینی مرحله نهایی واکسن AZD1222 (یا همان واکسن کرونای ChAdOx1 nCoV-19  ساخت دانشگاه آکسفورد بریتانیا) از قبل در برزیل، بریتانیا و آفریقای جنوبی آغاز شده و قرار است در ژاپن و روسیه هم شروع شود.

این کارآزمایی‌ها به همراه کارآزمایی مرحله سوم یا نهایی آمریکا در مجموع ۵۰۰۰۰ نفر در سطح جهان را پوشش می‌دهند.

کارآزمایی بالینی در آمریکا این موضوع را ارزیابی خواهد کرد که آیا واکسن می‌تواند از عفونت کووید-۱۹ جلوگیری کند یا مانع شدید شدن بیماری شود یا نه.

این کارآزمایی همچنین به این موضوع خواهد پرداخت که آیا واکسن می‌تواند میزان مراجعه افراد را به بخش اورژانس به علت کووید-۱۹ کاهش دهد یا نه.

کد خبر 545439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha