سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اینکه حدود ۶۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان امکان خریدن ماسک ندارند، درخواست ما برای ارائه ماسک رایگان عملی نشده است.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسینعلی شهریاری اظهار کرد: فقر و نبود امکانات مالی منجر به استفاده نکردن عده‌ای از شهروندان از اقلام بهداشتی می‌شود؛ بارها در مجلس این موضوع را متذکر شدیم که بخش زیادی از مردم ما امکان خرید ماسک ندارند.

وی بیان کرد: فشار دولت مبنی بر استفاده اجباری از ماسک کافی نیست؛ خیرین هم تا حدی می‌توانند کمک کنند که تاکنون حدود ۵۰۰ هزار ماسک توسط آنها در سیستان و بلوچستان توزیع شده که این ماسک‌ها عموماً یک بار مصرف و غیرقابل شستشو است و امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

شهریاری تصریح کرد: درخواست ما از دولت توزیع ماسک رایگان یا با قیمت خیلی پایین بود که این موضوع را در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم، البته با وجود تفکر نادرستی که در دولت مبنی بر ابتلای عموم مردم به بیماری برای حل مشکل جاری است، هنوز موفق به ارائه این خدمات به مردم نشدیم.

نماینده زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: ما از ابتدا هم به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های پزشکی و بهداشتی مخالف همه‌گیری سریع بیماری بودیم، درخواست رئیس مجلس با وجود ارسال نامه برای حضور دو تا سه تن از نمایندگان در جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا با پاسخ منفی رو به رو شد، بدین ترتیب تمامی مصوبات جلسات صرفاً با حضور دولتمردان و سیستم اجرایی، پیگیری می‌شود.

کد خبر 545361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha